Konsultacje w sprawie korytarzy nowych linii kolejowych i tras drogowych planowanych w ramach CPK skończą się już 10 marca. Na horyzoncie nie widać jednak kompromisu, a proponowane trasy wzbudziły duże kontrowersje.
Tak jest m.in. w Łodzi i w Konstantynowie Łódzkim. Pierwotny projekt trasy przewidywał przebieg KDP przez Łódź Fabryczną, tunelem średnicowym do Łodzi Kaliskiej, a później przez krańce Lublinka.
Tymczasem przedłożony 6 lutego pod konsultacje społeczne nowy projekt trasy KDP przewiduje linię przez łódzkie osiedle Złotno oraz park im. Piłsudskiego (tunelem), rezerwat przyrody Polesie Konstantynowskie, a także osiedla Srebrna Ostoja i Srebrna Dąbrowa w Konstantynowie Łódzkim.
CZYTAJ TAKŻE: Centralnie wniebowzięci
Zmiana spowodowała protest mieszkańców obu miast w lutową sobotę 22 lutego. – Zaproponowany przebieg linii kolejowej przecina tereny zabudowy jednorodzinnej w Łodzi, a na sąsiednich terenach Konstantynowa Łódzkiego przebiega w sąsiedztwie powstających terenów zabudowy jednorodzinnej oraz przecina tereny działalności gospodarczej, powstające w sąsiedztwie węzła, na drodze ekspresowej S-14 – wylicza Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi.