O tym co zostało już zrobione, a co jeszcze koniecznie zrobić trzeba, dyskutowali uczestnicy i eksperci podczas krakowskiej konferencji poświęconej rozwojowi Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej.
Trzy linie Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej to za mało
Aktualnie funkcjonują trzy linie SKA: z lotniska w Balicach przez Kraków do Wieliczki, na trasie Skawina - Kraków – Sędziszów oraz linia Trzebinia - Kraków - Tarnów.
- Tak. Mamy trzy linie SKA, ale to za mało. Uważam, ze powinniśmy mieć siedem takich – przekonywał Kazimierz Barczyk, przewodniczący Stowarzyszenia Gmin i Powiatów Małopolski i wiceprzewodniczący Sejmiku Województwa Małopolskiego, a także inicjator konferencji „Szybka Kolej Aglomeracyjna dla 2 milionów mieszkańców Krakowa i Małopolski".
Czytaj więcej
Przed zbliżającymi się wyborami samorządy starają się przyspieszyć inwestycje w rozbudowę sieci tramwajowych.
Starania o rozbudowę SKA trwały od wielu lat. Już w 2013 roku Kazimierz Barczyk spowodował wpisanie do kontraktu terytorialnego budowy dodatkowej pary torów, koniecznej dla powstania nowoczesnej Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej z głównym węzłem w Krakowie. To 16 kilometrów torów na trasie Dworzec Główny –Płaszów – Bieżanów – Rudzice.