Jeszcze przed końcem marca ma się zakończyć budowa nowej linii na ul. Kasprzaka w Warszawie, ale najprawdopodobniej poślizg zaliczy start tramwaju do Wilanowa. W Łodzi modernizowana jest ul. Wojska Polskiego, gdzie trwa układanie i spawanie torów, Krakowie zakończył się siódmy miesiąc budowy szybkiego tramwaju do Mistrzejowic. Tramwaje Śląskie szykują się do realizacji dużego projektu unijnego, w ramach którego powstaną dwie nowe trasy – w Katowicach i w Sosnowcu oraz zakupiony zostanie nowy tabor.
Czytaj więcej
Regiony we wschodniej części Polski otrzymają prawie 2,4 mld zł z unijnych funduszy na budowę i modernizacje dróg wojewódzkich.
Warszawa: Kiedy tramwaje dojadą do Wilanowa
Warszawski tramwaj na Woli jest niemal tuż-tuż. Ma pojechać jeszcze przed końcem marca, w tym tygodniu otwarto dla kierowców zamknięte z powodu inwestycji jezdnie na Kasprzaka i Redutowej. Cała linia ma 3,5 km długości, a podróż z Woli do centrum miasta przy dworcu Warszawa Centralna liniami 10 i 11 zajmie tylko kilka minut. Robót związanych z finiszem inwestycji nie przerwano zimą: pracownicy Strabaga pracowali pod namiotami.
Gorzej z Wilanowem, do którego tramwaje dotrą dopiero we wrześniu. Nieco wcześniej, już wiosną pojadą ul. Gagarina. Przyczyna opóźnienia inwestycji okazał się znacznie szerszy niż zakładano zakres przebudowy sieci ciepłowniczej na Mokotowie. Gdy odsłonięto rury okazało się, że część z nich, układana kilkadziesiąt lat temu, jest w kiepskim stanie. Zapadła więc decyzja o budowie nowego ciepłociągu – w sumie 8 kilometrów.
To obecnie jedna z największych inwestycji tramwajowych w kraju. Trasa do Wilanowa będzie liczyć prawie 8 kilometrów i 31 przystanków, będzie na niej działać system zielonej fali. Czas przejazdu z Wilanowa do stacji Metro Centrum zajmie pół godziny. Łączny koszt przedsięwzięcia wraz wyposażeniem nowej trasy w tabor i infrastrukturę towarzyszącą sięga 1,2 mld zł.