Reklama
Rozwiń

Pociągi z Krakowa na Podhale pojadą krócej. Inwestycja warta miliardy

Kolej przygotowuje się do realizacji gigantycznego projektu – pierwszej od dekad budowy w Polsce nowej linii: połączenia Podłęże – Piekiełko w Małopolsce.

Publikacja: 19.05.2023 14:44

Inwestycja ma nie tylko skrócić czas podróży w Tatry, ale poprzez lepszy dostęp do kolei zwiększyć a

Inwestycja ma nie tylko skrócić czas podróży w Tatry, ale poprzez lepszy dostęp do kolei zwiększyć atrakcyjność gospodarczą Sądecczyzny, Limanowszczyzny oraz Podhala

Foto: Longfin Media

Zielone światło właśnie otrzymała towarzysząca mu modernizacja trasy nr 104 – 75 kilometrów torów pomiędzy Chabówką a Nowym Sączem. Zarządzająca infrastrukturą spółka PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK) podpisała wartą ponad 1,1 mld zł umowę na modernizację odcinków Chabówka - Rabka Zaryte i Klęczany - Nowy Sącz. Dzięki inwestycji na linię 104 wrócą pociągi, niewidziane na niej od lat.

Oprócz torów, obiektów inżynieryjnych i urządzeń sterowania ruchem kolejowym, w ramach zaplanowanych robót przebudowane zostaną stacje i przystanki. Nowe perony będą m.in. na stacji Rabka Zaryte i przystanku Rabka Zdrój. Mają być podwyższone, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Znajdą się na nich wiaty, ławki, tablice informacyjne i oznakowanie. Na odcinku między bocznicą w Klęczanach a Nowym Sączem przebudowana zostanie stacja Marcinkowice oraz przystanki Nowy Sącz Chełmiec i Nowy Sącz Miasto. Będą tam nowe przejścia podziemne. Zmodernizowane ponadto zostaną mosty w Mszanie Dolnej nad rzekami Rabą i Mszanką.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Transport
Rok funkcjonowania Strefy Czystego Transportu w Warszawie. „Ani jednego mandatu”
Transport
Urzędnik w elektrycznym samochodzie. A czasem i na e-rowerze
Transport
Miejskie autobusy znowu zaczęły jechać z prądem
Transport
Wodorowe Nesobusy będą wozić krakowian. Inwestycja w 100 proc. sfinansowana z KPO
Transport
Podwaliny pod drugą strefę czystego transportu w Polsce położone. Co dalej?