Z tego artykułu się dowiesz:
- Dlaczego nowe pociągi mogą przyczynić się do zmniejszenia zatorów ulicznych i zanieczyszczeń powietrza na Śląsku?
- W jaki sposób inwestycje z KPO wpływają na rozwój infrastruktury transportowej w regionie?
- Jak przebudowa linii kolejowej w Katowicach wpłynie na lokalny ruch pasażerski?
Kolej na Śląsku, najbardziej zurbanizowanym regionie kraju, dostanie nowe pociągi. Regionalny przewoźnik Koleje Śląskie oraz władze województwa otrzymają w sumie ćwierć miliarda złotych z Krajowego Planu Odbudowy na sfinansowanie zakupu dziesięciu czteroczłonowych składów Impuls 2, zamówionych w ubiegłym roku w nowosądeckim Newagu. Pierwsze składy już jeżdżą, kolejne znajdą się na torach do września 2026 r.
Pociągi mogą rozpędzać się do 160 km/godz. i zabierać do 400 pasażerów, w tym połowę na miejscach siedzących. Są wyposażone w klimatyzację, nowoczesny system informacji pasażerskiej, monitoring i udogodnienia dla osób niepełnosprawnych.
Zastąpią stare składy
Inwestycja w nowy tabor pozwoli usprawnić kursowanie pociągów, lepiej dostosować relacje do potrzeb podróżnych i poprawić komfort podróży. – Więcej nowoczesnych składów oznacza większą elastyczność w planowaniu siatki połączeń i stopniową wymianę najstarszych jednostek – zapowiada Krzysztof Klimosz, prezes Kolei Śląskich. Wycofanie najbardziej wyeksploatowanego taboru spodziewane jest m.in. na liniach Częstochowa – Katowice – Gliwice, Katowice – Rybnik – Racibórz oraz na trasie pomiędzy Katowicami, Tarnowskimi Górami i Lublińcem.
Czytaj więcej
Budowa dodatkowych torów pozwoli zwiększyć liczbę połączeń i skrócić czas podróży.