Na południu Polski kolej wygrała z autobusami. „Nie ma zdrowej konkurencji”

Z początkiem maja przewoźnicy autobusowi drastycznie ograniczyli liczbę popularnych połączeń pomiędzy Katowicami a Krakowem. Przegrali z koleją.

Publikacja: 04.05.2023 16:42

Do pociągów kursujących między Katowicami (na zdjęciu) i Krakowem przesiada się coraz więcej podróżn

Do pociągów kursujących między Katowicami (na zdjęciu) i Krakowem przesiada się coraz więcej podróżnych

Foto: Filip Frydrykiewicz

To efekt zakończonej po wielu latach modernizacji linii kolejowej łączącej stolice Śląska i Małopolski. Jeszcze nie tak dawno podróż pociągiem na tej trasie dłużyła się niemiłosiernie, a pasażerowie tracili ponad dwie godziny. Jednak w grudniu ubiegłego roku, wraz z nowym rozkładem jazdy, czas podróży najszybszych składów skrócił się do niecałych 50 minut.

To sprawiło, że liczba osób, które wcześniej wybierały autobusy, zaczęła topnieć. W rezultacie firmy przewozowe Inter i Uni-Bus od 1 maja zdecydowały się ograniczyć ilość połączeń. Jak podaje serwis TransInfo, ich autobusy odjeżdżają z Katowic i Krakowa już nie co 20 minut, jak jeszcze w kwietniu, ale co godzinę.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Transport
Jak miasta ułatwiają mieszkańcom sprawdzenie stanu technicznego rowerów
Transport
CPK koryguje linię kolejową do granicy z Czechami
Transport
W miastach potrzebne są tramwaje dwukierunkowe i niskopodłogowe
Transport
Tychy budują rowerową autostradę do Katowic
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Transport
Agresja w komunikacji publicznej. Pasażerowie są coraz bardziej nieobliczalni