Na południu Polski kolej wygrała z autobusami. „Nie ma zdrowej konkurencji”

Z początkiem maja przewoźnicy autobusowi drastycznie ograniczyli liczbę popularnych połączeń pomiędzy Katowicami a Krakowem. Przegrali z koleją.

Publikacja: 04.05.2023 16:42

Do pociągów kursujących między Katowicami (na zdjęciu) i Krakowem przesiada się coraz więcej podróżn

Do pociągów kursujących między Katowicami (na zdjęciu) i Krakowem przesiada się coraz więcej podróżnych

Foto: Filip Frydrykiewicz

To efekt zakończonej po wielu latach modernizacji linii kolejowej łączącej stolice Śląska i Małopolski. Jeszcze nie tak dawno podróż pociągiem na tej trasie dłużyła się niemiłosiernie, a pasażerowie tracili ponad dwie godziny. Jednak w grudniu ubiegłego roku, wraz z nowym rozkładem jazdy, czas podróży najszybszych składów skrócił się do niecałych 50 minut.

To sprawiło, że liczba osób, które wcześniej wybierały autobusy, zaczęła topnieć. W rezultacie firmy przewozowe Inter i Uni-Bus od 1 maja zdecydowały się ograniczyć ilość połączeń. Jak podaje serwis TransInfo, ich autobusy odjeżdżają z Katowic i Krakowa już nie co 20 minut, jak jeszcze w kwietniu, ale co godzinę.

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Transport
Masowa awaria autobusów wodorowych w Poznaniu. Diesle znów na ulicach
Transport
Startuje nowy sezon rowerowy w Polsce. Jakie zmiany przygotowały władze miast?
Transport
Katowice mają swoją pierwszą velostradę
Transport
Kto zostanie Rowerową Stolicą Polski w 2025 roku? Zgłoszenia do połowy maja
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Transport
W województwie śląskim powstaną dziesiątki kilometrów nowych tras rowerowych
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń