Aktualizacja: 15.03.2025 12:36 Publikacja: 20.06.2016 22:00
W mieście jest 41 linii dziennych i sześć nocnych, obsługiwanych przez 251 autobusów
Foto: materiały prasowe
Białostockie autobusy miejskie mają barwy biało – zielone. W ostatnich latach w mieście przeprowadzono wiele inwestycji i reform, które sprawiają, że owe kolory to nie tylko ekologiczna symbolika. Z centrum aglomeracji, dzięki budowie obwodnicy o parametrach drogi ekspresowej, udało się wyprowadzić ruch tranzytowy, dlatego jest ona czołówce rankingów najmniej zakorkowanych miast w Polsce.
Białystok ma unikatowy na skalę polską, system zarządzania komunikacją publiczną. Miasto jest właścicielem trzech przedsiębiorstw świadczących usługi przewozu pasażerów. To model konkurencji regulowanej. Jeżeli jedno z nich nie zmniejsza kosztów działania na przykład w związku ze spadającymi cenami paliw, z dużą dozą prawdopodobieństwa uczyni to inne. Administracja prezydencka i rada miasta oczekują wtedy od marudera doszlusowania do standardów najlepszej ze spółek. I tak z każdą pozycją kosztową. – Stary i ociężały monopolista przewozowy pokazał, że nie umie odpowiadać na potrzeby społeczeństwa, podział na trzy mniejsze podmioty był zalążkiem myślenia o wprowadzaniu elementów konkurencji pomiędzy podmiotami świadczącymi usługi – mówi dr. inż. Marek Litwin, dyrektor ds. ITS i Poboru Opłat w Windsor-Detroit Bridge Authority w Kanadzie, jeden z ekspertów, którzy wspierali miasto w organizacji transportu publicznego.
Współpraca gmin, rozwój infrastruktury rowerowej oraz wykorzystanie kolei do obsługi komunikacyjnej aglomeracji to klucz do udrożenienia miast.
Osiągnęła spektakularny sukces w Dolinie Krzemowej. Jest założycielką i dyrektor generalną akceleratora biznesowego dla prowadzonych przez kobiety startujących firm technologicznych.
Jaka jest sytuacja finansowa polskich samorządów? Co mówi o kondycji JST najnowszy Ranking Finansowy Samorządu Terytorialnego?
Województwo Lubuskie rozpoczęło wielkie świętowanie 15-lecia obecności Polski w Unii Europejskiej.
Rola Bałtyku jest kluczowa w kontekście transformacji europejskiego sektora energii. Akwen doskonale nadaje się do rozwoju morskiej energetyki wiatrowej, sprzyja też rozwojowi innych technologii niskoemisyjnych, w tym odnawialnego wodoru.
Paulina Czurak, właścicielka pracowni architektonicznej Ideograf, i Wojciech Witek, współwłaściciel Iliard Architecture & Management, o znaczeniu terenów zielonych w rozwoju miast.
Jazda na motocyklu to z całą pewnością wielka przyjemność, o czym zaświadczy każdy, kto chociaż raz miał okazję – legalnie, podkreślmy – poprowadzić maszynę na dwóch kołach.
Potencjał energetyki wiatrowej na Pomorzu Zachodnim to główny temat zbliżającego się Forum Ekologicznego, które odbędzie się pierwszego dnia wiosny (21.03.2025 r.) w Szczecinie.
W tym roku przypada 80. rocznica rozpoczęcia odbudowy stolicy po wojnie. Do obchodów zainicjowanych przez miasto włączyły się muzea i instytucje kultury. Zaplanowano wiele wydarzeń, spotkań i wystaw.
W Muzeum Narodowym w Poznaniu od 7 marca do 29 czerwca będzie można zobaczyć ponad 120 dzieł malarskich, rysunków i szkiców, które pozwolą oglądającemu poznać, przypomnieć, odkryć na nowo Chełmońskiego jako artystę i postać.
Koleje Dolnośląskie rozszerzą swoją działalność o przewozy autobusowe. Nowe połączenia zyskają m.in. Polkowice, Bolków i Lwówek Śląski.
Rząd nie spełnił jeszcze swojej pierwszej wiatrowej obietnicy, dotyczącej zmniejszenia odległości wiatraków od najbliższych zabudowań, a już bierze się za kolejną. Na pochopność decyzji ws. modernizacji wiatraków zwracają uwagę samorządy.Bartłomiej Sawicki
Są przypadki, że miasta zajmują duże obszary gmin wiejskich i dalsze funkcjonowanie takiej gminy jest trudne lub wręcz niemożliwe – mówi Stanisław Jastrzębski, wójt gminy Długosiodło i szef zarządu Związku Gmin Wiejskich RP.
Coraz większym zainteresowaniem w systemach rowerów miejskich cieszą się jednoślady z napędem elektrycznym.
Samorządy mają więcej dochodów, ale i więcej powinności. Efekty reformy finansów widoczne będą pod koniec roku. Już teraz jednak widać, że trzeba będzie ją modyfikować.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas