Przyszłość polskiej branży lotniczej

„Czy Polska jest gotowa tworzyć samoloty własnej konstrukcji”?

Publikacja: 19.11.2018 15:00

Przyszłość polskiej branży lotniczej

Foto: rp.pl

Pytanie takie zadano uczestnikom panelu dyskusyjnego, który odbył się podczas Kongresu 590 w Rzeszowie. Temat nie jest przypadkowy. Podkarpacie, gdzie odbywało się spotkanie, to kluczowy dla branży lotniczej region, którego najmocniejszym ogniwem jest tzw. Dolina Lotnicza. Jako pierwszy odpowiedzi starał się udzielić Władysław Ortyl, Marszałek Województwa Podkarpackiego.

– Nie ma samolotów, w których nie byłoby części wyprodukowanych w naszej Dolinie Lotniczej. Jest to fakt, który bardzo nas cieszy. Nie może to jednak sprawić, że zapomnimy o naszych ambicjach. My chcemy mieć produkt finalny. My chcemy mieć produkt końcowy. Przypomnę tylko, że ostatni tego typu projekt, który powstał w Polsce i którego niestety nie udało się dokończyć, to Iryda – mówił Ortyl.

– Jesteśmy jedynym województwem w Polsce, które posiada inteligentną specjalizację „lotnictwo i kosmonautyka”. Stąd czujemy się w obowiązku, by podejmować takie tematy – mówił marszałek.

W panelu „Czy Polska jest gotowa tworzyć samoloty własnej konstrukcji” udział wzięli także:

• Jerzy Kwieciński, Minister Inwestycji i Rozwoju

• Witold Słowik, Polska Grupa Zbrojeniowa

• Artur Wojtas, Członek Zarządu Polskich Zakładów Lotniczych w Mielcu – największego producenta statków powietrznych w Polsce

• Paweł Stężycki, Dyrektor Instytutu Lotnictwa • Józef Grzybowski, Politechnika Rzeszowska

Pytanie takie zadano uczestnikom panelu dyskusyjnego, który odbył się podczas Kongresu 590 w Rzeszowie. Temat nie jest przypadkowy. Podkarpacie, gdzie odbywało się spotkanie, to kluczowy dla branży lotniczej region, którego najmocniejszym ogniwem jest tzw. Dolina Lotnicza. Jako pierwszy odpowiedzi starał się udzielić Władysław Ortyl, Marszałek Województwa Podkarpackiego.

– Nie ma samolotów, w których nie byłoby części wyprodukowanych w naszej Dolinie Lotniczej. Jest to fakt, który bardzo nas cieszy. Nie może to jednak sprawić, że zapomnimy o naszych ambicjach. My chcemy mieć produkt finalny. My chcemy mieć produkt końcowy. Przypomnę tylko, że ostatni tego typu projekt, który powstał w Polsce i którego niestety nie udało się dokończyć, to Iryda – mówił Ortyl.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Archiwum
Znaleźć sposób na nierówną walkę z korkami
Archiwum
W Kujawsko-Pomorskiem uczą się od gwiazd Doliny Krzemowej
Archiwum
O finansach samorządów na Europejskim Kongresie Samorządów
Archiwum
Pod hasłem #LubuskieChallenge – Łączy nas przyszłość
Materiał Promocyjny
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Archiwum
Nie można zapominać o ogrodach, bo dzięki nim żyje się lepiej
Materiał Promocyjny
Branża bankowa gorszy okres ma za sobą