Grand Prix Złota Kieszeń za najlepszą scenografię i kostiumy trafiły do Aleksandry Wasilkowskiej oraz Sławomira Blaszewskiego, czyli zespołu pracującego nad spektaklem „Robert Robur”, Teatr Rozmaitości Warszawa, w reżyserii Krzysztofa Garbaczewskiego.
Złota Kieszeń za najlepszą scenografię otrzymała Barbara Hanicka za spektakl „Idiota”, Teatr Narodowy w Warszawie, w reżyserii Pawła Miśkiewicza.
Złota Kieszeń za najlepsze kostiumy otrzymała Justyna Łagowska za spektakl „Wesele”, Narodowy Stary Teatr im. H. Modrzejewskiej w Krakowie, w reżyserii Jana Klaty. Zwycięzcy otrzymali symboliczne statuetki Złotej Kieszeni oraz nagrody pieniężne o łącznej wysokości 25 000 zł.
– Nasz budynek jest dziełem sztuki, inspiruje twórców, a także staje się scenografią dla wydarzeń artystycznych – powiedział Piotr Franaszek, dyrektor Centrum Spotkania Kultur w Lublinie. – Mamy ogromną satysfakcję, ponieważ reakcje środowiska teatralnego oraz naszej publiczności, pokazują nam, że arkana sztuk plastycznych związanych ze sceną budzą ogromną ciekawość. To, co widzimy na scenie, przemawia silnie do wyobraźni. Festiwal Scena w Budowie to czas, aby się w tym uniwersalnym języku sztuki rozsmakować i go celebrować.
Laureaci i goście prowadzonej przez Grażynę Torbicką, wzięli również udział w wernisażu wystaw towarzyszących tegorocznej edycji Festiwalu „Scena w Budowie”: „Opera Fashion” – prezentującej kostiumy z najwybitniejszych przedstawień Teatru Wielkiego – Opery Narodowej, „Upadek Ikara” – wystawa prac studentów Akademii Sztuk Pięknych z całej Polski oraz „Kingsajz” – wystawę prezentującą oryginalne element ze scenografii kultowego filmu Juliusza Machulskiego.