Reklama
Rozwiń
Reklama

Mamy prawo wiedzieć, ile premii dostał urzędnik

Kierownik ośrodka pomocy społecznej miał obowiązek udzielić informacji mieszkańcowi gminy o przyznawanych premiach i nagrodach.

Publikacja: 17.04.2018 15:00

W większości urzędów wprowadzono pracę zdalną. Ale nie w przypadku wszystkich pracowników.

W większości urzędów wprowadzono pracę zdalną. Ale nie w przypadku wszystkich pracowników.

Foto: materiały prasowe

Władze i instytucje samorządowe mają obowiązek udzielać odpowiedzi na pytania mieszkańców. Jasno wynika to z ustawy o dostępie do informacji publicznej.

Mieszkaniec jednej z podlaskich gminy zwrócił się ustnie do kierownika ośrodka pomocy społecznej o udostępnienie informacji o przyznanych nagrodach i premiach dla pracowników OPS za trzy lata. Interesował się również, jakim budżetem dysponuje OPS. Informacji nie otrzymał. Złożył więc skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Białymstoku na bezczynność kierownika ośrodka.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Archiwum
Znaleźć sposób na nierówną walkę z korkami
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Archiwum
W Kujawsko-Pomorskiem uczą się od gwiazd Doliny Krzemowej
Archiwum
O finansach samorządów na Europejskim Kongresie Samorządów
Archiwum
Pod hasłem #LubuskieChallenge – Łączy nas przyszłość
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Archiwum
Nie można zapominać o ogrodach, bo dzięki nim żyje się lepiej
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama