Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 19.10.2025 05:47 Publikacja: 11.04.2018 16:00
Wielkie reklamy budzą kontrowersje.
Foto: materiały prasowe
Ograniczenia w miejscowych planach dotyczące reklam nie wszystkim się podobają. Nie inaczej było w wypadku Poznania. Spółka, która zajmowała się wynajmem powierzchni na terenie budowanego centrum handlowego, postanowiła podważyć zapisy miejscowego planu uchwalonego w 2006 r.
Miejscowy plan zakazywał sytuowania reklam wolno stojących. Dopuszczał jedynie lokalizowanie ich na budynkach, przy czym powierzchnia reklamy nie mogła przekraczać 20 proc. powierzchni danej elewacji. Natomiast zezwalał na stawianie szyldów informujących. I takie postawiła spółka. Ich jedynym zadaniem było przekazanie informacji, że w centrum handlowym można wynająć powierzchnię handlową i usługową. Fakt postawienia szyldów zgłosiła miastu, a to wniosło sprzeciw. Spółka zaczęła się odwoływać, ale nic nie wywalczyła. Dlatego postanowiła doprowadzić do uchylenia niekorzystnych dla siebie postanowień miejscowego planu.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Współpraca gmin, rozwój infrastruktury rowerowej oraz wykorzystanie kolei do obsługi komunikacyjnej aglomeracji...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Osiągnęła spektakularny sukces w Dolinie Krzemowej. Jest założycielką i dyrektor generalną akceleratora biznesow...
Jaka jest sytuacja finansowa polskich samorządów? Co mówi o kondycji JST najnowszy Ranking Finansowy Samorządu T...
Województwo Lubuskie rozpoczęło wielkie świętowanie 15-lecia obecności Polski w Unii Europejskiej.
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Paulina Czurak, właścicielka pracowni architektonicznej Ideograf, i Wojciech Witek, współwłaściciel Iliard Archi...
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, są już dostępne. Redukcja strat i przestojów czy zwiększanie elastyczności systemu nigdy nie były prostsze – mówi Anna Nowak-Jaworska, prezeska Schneider Electric Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas