Z gryfem na masce

Były czasy, gdy Szczecin stanowił ośrodek przemysłu motoryzacyjnego.

Publikacja: 19.10.2017 20:00

Szczecińskie muzeum posiada unikalny zbiór przedwojennych polskich jednośladów – od najpopularniejsz

Szczecińskie muzeum posiada unikalny zbiór przedwojennych polskich jednośladów – od najpopularniejszych sokołów po unikalne tornedo z silnikiem Sachsa

Foto: shutterstock

Szczecińskie Muzeum Techniki i Komunikacji mieści się w zabytkowej zajezdni przy ulicy Niemierzyńskiej, skąd od 1913 roku wyjeżdżały szczecińskie tramwaje. Hala mieściła 63 wagony oraz warsztat, transformatorownię, kuźnię, stolarnię, nawet pracownię krawiecką zapewniającą motorniczym służbowe stroje.

Ostatni tramwaj wyruszył stąd w roku 2004, wkrótce potem zajezdnię przekształcono w muzeum (powołane w roku 2006, otwarte – w 2010). Dzięki temu nadal parkują tu tramwaje, do których dołączyły autobusy, samochody, motocykle, rowery, a także sprzęt elektroniczny i telekomunikacyjny.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Kto zostanie nowym prezydentem? Kto zostanie nowym papieżem? Co się dzieje w USA? Nie przegap najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata!
Archiwum
Znaleźć sposób na nierówną walkę z korkami
Archiwum
W Kujawsko-Pomorskiem uczą się od gwiazd Doliny Krzemowej
Archiwum
O finansach samorządów na Europejskim Kongresie Samorządów
Archiwum
Pod hasłem #LubuskieChallenge – Łączy nas przyszłość
Archiwum
Nie można zapominać o ogrodach, bo dzięki nim żyje się lepiej
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku