Z nieoficjalnych informacji „Rzeczpospolitej” wynika, że spółka należąca do grupy PŻM wypuściła papiery dłużne, które nabyły zarówno port w Szczecinie, jak i w Gdyni. Wszystkie firmy są kontrolowane przez państwo. Żadna ze stron nie chce jednak udzielać informacji, także nadzorujący je resort gospodarki morskiej.
– Szczegóły finansowania PŻM są objęte tajemnicą handlową i przedsiębiorstwo takich informacji nie może ujawnić – poinformowało jedynie Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.
O szczegółach transakcji nie chcą również mówić porty. Zarówno Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA, jak i Zarząd Morskiego Portu Gdynia SA to spółki także zdominowane przez Skarb Państwa.
– Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA za pośrednictwem biura maklerskiego Union Investment TFI SA za część środków pieniężnych zakupił papiery wartościowe jednej ze spółek Grupy PŻM, widząc możliwość osiągnięcia większych korzyści w postaci zwiększenia przychodów spółki niż wynikające z oprocentowania środków pieniężnych zdeponowanych na lokatach bankowych. Niestety, nie możemy ujawnić szczegółów tej transakcji – poinformowała Monika Woźniak-Lewandowska z ZMPSŚ SA.