Luksus na wodzie

Największym problemem branży szkutniczej jest brak ludzi do pracy. Dlatego firmy angażują się w ich kształcenie.

Publikacja: 19.06.2017 22:00

Hala produkcyjna augustowskiej firmy Ślepsk.

Hala produkcyjna augustowskiej firmy Ślepsk.

Foto: JW Ślepsk

Promowanie branży szkutniczej wpisuje się w plany zawarte w strategii rozwoju województwa podlaskiego do roku 2020. Dr hab. Bogusław Plawgo z Wydziału Ekonomii i Zarządzania Uniwersytetu w Białymstoku zalicza ją do kluczowych w regionie. Dlatego województwo widzi w sektorze szansę na inteligentną specjalizację.

– Działalność produkcyjna umiejscowiona w naszym regionie, ale ukierunkowana na eksport oraz aktywność podlaskich przedsiębiorstw na rynkach zewnętrznych, jest jednym z kluczowych celów naszych planów rozwojowych kryjących się za sformułowaniem „konkurencyjna gospodarka”. Poprzez promowanie i wspieranie przedsiębiorców, także tych z „niszowych” sektorów gospodarczych, region zwiększa swoje szanse dostępności i dotarcia do potencjalnych inwestorów zewnętrznych, a na tych bardzo nam zależy – mówi nam marszałek Jerzy Leszczyński.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Archiwum
Znaleźć sposób na nierówną walkę z korkami
Archiwum
W Kujawsko-Pomorskiem uczą się od gwiazd Doliny Krzemowej
Archiwum
O finansach samorządów na Europejskim Kongresie Samorządów
Archiwum
Pod hasłem #LubuskieChallenge – Łączy nas przyszłość
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Archiwum
Nie można zapominać o ogrodach, bo dzięki nim żyje się lepiej
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne