Wre praca na budowie obwodnicy, która ominie Olsztyn od południa. Składać się będzie ona z dwóch odcinków: jednego w ciągu drogi krajowej 16 Olsztyn Zachód–Olsztyn Południe (10 km) i drugiego w ciągu drogi S51 Olsztyn Wschód– Olsztyn Południe (14,7 km).
Obwodnica za rok
– Umowę na I odcinek podpisano w sierpniu 2015 r., a na II w marcu 2016 r. – mówi Karol Głębocki z olsztyńskiego oddziału Generalnej Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA).
Dodaje, że inwestycja obok samej trasy obejmuje budowę dróg serwisowych, obiektów inżynieryjnych i urządzeń ochrony środowiska oraz remont wybranych dróg lokalnych. Ich sieć połączona zostanie z obwodnicą poprzez węzły Olsztyn Zachód, Olsztyn Południe, Olsztyn Jaroty, Olsztyn Pieczewo i Olsztyn Wschód.
Na I odcinku powstanie 11 obiektów inżynieryjnych, głównie w wiaduktów, ale też przejście dla zwierząt o szerokości 50 m, a na II w sumie 23, m.in. dwa mosty. Wykonawcą robót na I odcinku obwodnicy jest konsorcjum firm Intercor z Zawiercia i Most z Sopotu.
– Obecnie na odcinku Olsztyn Zachód–Olsztyn Południe najintensywniejsze roboty odbywają się głównie na przepustach: przejściach ekologicznych i obiektach mostowych. Wykonawca realizuje także roboty ziemne. Na budowie pracuje 128 sztuk sprzętu budowlanego. Zaawansowanie finansowe robót na tym odcinku wynosi ponad 30 proc. – wylicza Karol Głębocki. Koszt tego odcinka to 387 mln zł, a prace mają się zakończyć w czerwcu 2018 r.