Pożyczki z JEREMIE 2 trafią też do lubuskich firm

Region dołączył do 11 innych województw, które zdecydowały się na realizację inicjatywy Jeremie 2 w modelu z Bankiem Gospodarstwa Krajowego.

Publikacja: 07.04.2017 00:00

Rośnie liczba regionów wdrażających Jeremie 2

Rośnie liczba regionów wdrażających Jeremie 2

Foto: Rzeczpospolita

– Z naszego programu operacyjnego na lata 2014–2020 wnosimy olbrzymi kapitał, bo 256 mln zł. Część krajowa to ponad 45 mln zł – wskazuje Elżbieta Anna Polak, marszałek województwa lubuskiego. Łącznie więc na lubuski rynek trafi 301 mln zł. Pieniądze te zostaną wykorzystane na pożyczki dla przedsiębiorców, ale także właścicieli budynków mieszkalnych oraz na samozatrudnienie.

Lubuskie było pierwszym regionem w tym roku, który podpisał taką umowę z BGK, po nim podobny kontrakt zawarło województwo kujawsko-pomorskie. W 2016 r. umowy z BGK podpisały: Pomorskie, Wielkopolskie, Łódzkie, Zachodniopomorskie, Dolnośląskie, Małopolskie, Opolskie, Lubelskie, Podkarpackie i Podlaskie. Wszystkie te regiony (jest ich już łącznie 12) zdecydowały się na przeznaczenie części pieniędzy z regionalnego programu operacyjnego (RPO) na tzw. zwrotne instrumenty finansowe w postaci pożyczek i poręczeń. To dobrze znana forma wsparcia firm, gdyż JEREMIE 2 to kontynuacja inicjatywy JEREMIE, realizowanej w okresie 2007–2013, tyle że w nieco szerszym wydaniu, jeśli idzie o beneficjentów. W tym modelu władze województwa przeznaczają określoną pulę pieniędzy z RPO na preferencyjne pożyczki dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw (JEREMIE) oraz dla firm z sektora MŚP i innych podmiotów (JEREMIE 2).

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Archiwum
Znaleźć sposób na nierówną walkę z korkami
Archiwum
W Kujawsko-Pomorskiem uczą się od gwiazd Doliny Krzemowej
Archiwum
O finansach samorządów na Europejskim Kongresie Samorządów
Archiwum
Pod hasłem #LubuskieChallenge – Łączy nas przyszłość
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Archiwum
Nie można zapominać o ogrodach, bo dzięki nim żyje się lepiej