W Polsce od kilku lat obserwuje się wzrost liczby osób wykorzystujących rowery jako środek transportu. I nie chodzi o tych, którzy jeżdżą wyczynowo, ale o entuzjastów, dla których jednoślad stał się praktycznym i tanim środkiem komunikacji miejskiej. Zarówno wyniki badań ogólnopolskich, jak i obserwacja ruchu na ulicach miast wskazują na rosnącą popularność dwóch kółek w naszym kraju. Trend ten wspiera także orientacja na zdrowy tryb życia i rosnąca świadomość ekologiczna.
Dla wielu, zwłaszcza młodych ludzi ważna jest także idea DIY (do-it-yourself), zrób to sam, która polega na zdobywaniu umiejętności samodzielnego produkowania czy naprawiania przedmiotów codziennego użytku. W te dwa trendy wpisuje się marka Goldie & Oldie, stworzona przez łodzianina Piotra Wiśniewskiego.
Z pasji do drewna
Marka nawiązuje do połączenia dwóch stylów – retro i nowoczesności. Oldie to tradycja, Goldie to luksus, nowoczesność i elitarność produktów, które tworzone są ze szlachetnych materiałów. W tym drewno.
– Na trzecim roku studiów poznałem ludzi, którzy w Kalifornii wytwarzali drewniane, rowerowe kierownice. Nie mogłem przestać o tym myśleć. W 2013 roku, kiedy pomagałem przy organizacji targów mody w Warszawie, spotkałem lokalnych projektantów designerskich cruiserów – wspomina Piotr Wiśniewski. – Rozmawialiśmy na temat wprowadzenia drewna do rowerów.
Zaraz po targach Piotr Wiśniewski wrócił do rodzinnej firmy swojego ojca i zaczął intensywnie pracować. To właśnie tata został fundatorem biznesu. – Udostępnił mi całe zaplecze, abym mógł realizować swoje marzenie. Początki nie były łatwe, a pierwszy produkt – drewniana kierownica – bo od niej wszystko się zaczęło, całkowicie odbiegała od oczekiwań. Jednak nigdy się nie zraziłem i wytrwale udoskonalałem produkty, aż do skutku.