Miasto i firmy zabiegają o nowych pracowników

Stolica Pomorza Zachodniego zachęca Polaków do życia i pracy w tym mieście.

Publikacja: 16.02.2017 23:30

W stolicy Pomorza Zachodniego wskaźnik bezrobocia wyniósł w 2016 r. 4,7 proc.

W stolicy Pomorza Zachodniego wskaźnik bezrobocia wyniósł w 2016 r. 4,7 proc.

Foto: 123RF

W całej Polsce brakuje pracowników. Na niedobory narzekają nie tylko firmy z Warszawy czy Krakowa, ale także z tych regionów, które tradycyjnie uważane były za miejsca, w których o pracę trudno. Tak jest np. w Szczecinie, gdzie według ostatnich danych GUS wskaźnik bezrobocia na koniec ubiegłego roku wyniósł 4,7 proc. W całym województwie zachodniopomorskim stopa bezrobocia wynosiła wówczas 11 proc., a w kraju – 8,3 proc.

– Czasy się zmieniły, to już nie pracownik szuka pracy, ale to pracodawca ma problem ze znalezieniem pracowników. I tak właśnie dzieje się w naszej metropolii. Dostajemy sygnały od firm, które działają w Szczecinie i regionie, że coraz trudniej im znaleźć wykwalifikowaną kadrę, zwłaszcza w branżach IT, BPO, SSC, energetyki odnawialnej – mówi Sylwia Turkiewicz, odpowiedzialna za kontakty z prasą w Agencji Rozwoju Metropolii Szczecińskiej.

Dlatego miasto zdecydowało się na przeprowadzenie w drugiej połowie stycznia kampanii „Szczecin rekrutuje” zachęcającej do podejmowania pracy w tym mieście. Przez te dwa tygodnie w Onecie, Wirtualnej Polsce, Pracuj.pl i Gratka.pl znajdą się banery reklamowe z hasłem kampanii „Jest praca w dobrym klimacie”, które kierują do serwisu kampanii.

Kampania jest skierowana do mieszkańców czterech województw: zachodniopomorskiego, pomorskiego, lubuskiego i wielkopolskiego. Ma na celu zwrócić uwagę na Szczecin jako na miasto, o którym warto pomyśleć, poszukując pracy, i być może rozważyć relokację.

– Bodźcem do przeprowadzenia kampanii i szeregu nowych działań na rzecz lokalnego biznesu było pojawienie się dwóch nowych inwestycji na terenie metropolii szczecińskiej – marki Zalando i Amazon, światowych firm z branży e-commerce (łącznie obie firmy szukają 2000 pracowników), oraz rozwój kluczowych dla regionu branż – m.in. sektorów IT, BPO i energetyki odnawialnej – tłumaczy Sylwia Turkiewicz. – Dla miasta było to naturalne, że musimy stanąć obok pracodawców, w tym także nowych inwestorów, i wesprzeć ich w poszukiwaniach.

W kampanii wzięło udział 67 firm. Z tego 27 dołączyło już po jej starcie. – Pomysł kampanii „Szczecin rekrutuje” pojawił się w idealnym momencie. Miasto i okoliczne miejscowości dynamicznie się rozwijają, przyciągając nowe inwestycje, a co za tym idzie, potrzebę zatrudnienia nowych pracowników. FIEGE, operator logistyczny, w ciągu najbliższego roku zatrudni 1000 pracowników do obsługi centrum dystrybucyjnego Zalando w Gryfinie. Zdecydowaliśmy się wesprzeć kampanię, gdyż chcemy dotrzeć z naszymi ogłoszeniami do jak największej grupy kandydatów – mówi Agata Wydmańska, rzecznik prasowy FIEGE.

Przez dwa tygodnie stronę kampanii odwiedziło ok. 20 tysięcy mieszkańców Szczecina i okolic, a sama reklama w serwisach społecznościowych (Facebook, LinkedIn) dotarła do blisko 200 000 osób. – Dostajemy informacje od firm, które zaangażowały się w kampanię, że wzrosła im klikalność na stronach rekrutacyjnych, częściej dostają pytania o pracę i warunki, zrobił się ruch w ich kanałach social media – mówi Sylwia Turkiewicz. Przykładowo – home.pl zaobserwował wzrost zainteresowania kandydatów zakładką „zostaw nam swoje CV”. W porównaniu z poprzednimi tygodniami ilość zgłoszeń powiększyła się o około 60 proc.

Z wyników kampanii cieszą się także inne firmy. – Pomimo że kampania trwała tylko dwa tygodnie, to efekty są już zauważalne – znacząco wzrosła liczba osób odwiedzających naszą stronę internetową oraz liczba przesyłanych aplikacji na oferowane przez nas stanowiska – mówi Wydmańska.

Łączny koszt kampanii to 90 tys. zł.

W całej Polsce brakuje pracowników. Na niedobory narzekają nie tylko firmy z Warszawy czy Krakowa, ale także z tych regionów, które tradycyjnie uważane były za miejsca, w których o pracę trudno. Tak jest np. w Szczecinie, gdzie według ostatnich danych GUS wskaźnik bezrobocia na koniec ubiegłego roku wyniósł 4,7 proc. W całym województwie zachodniopomorskim stopa bezrobocia wynosiła wówczas 11 proc., a w kraju – 8,3 proc.

Pozostało 86% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Archiwum
Znaleźć sposób na nierówną walkę z korkami
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Archiwum
W Kujawsko-Pomorskiem uczą się od gwiazd Doliny Krzemowej
Archiwum
O finansach samorządów na Europejskim Kongresie Samorządów
Archiwum
Pod hasłem #LubuskieChallenge – Łączy nas przyszłość
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Archiwum
Nie można zapominać o ogrodach, bo dzięki nim żyje się lepiej