Aktualizacja: 04.05.2025 07:28 Publikacja: 08.12.2016 14:34
Legnica
Foto: Wikimedia
Główne elementy systemu to sieć transmisji danych oraz centrum zarządzania danymi. Głównym celem systemu jest poprawa płynności ruchu przy jednoczesnym podniesieniu bezpieczeństwa użytkowników dróg oraz poprawę funkcjonowania komunikacji zbiorowej i pojazdów uprzywilejowanych poprzez skrócenie czasu podróży na określonych trasach w mieście.
System jest podzielony na trzy tzw. warstwy główne, którym przypisano konkretne zadania. Pierwsza to urządzenia fizycznie rozlokowane w mieście, które komunikują się z pozostałymi warstwami za pomocą stworzonej w tym celu sieci. Kolejne to wszystkie podsystemy oprogramowania przeznaczone do kontroli urządzeń, zarządzania informacją, do jej rejestrowania i przekazywania na najwyższą warstwę. W warstwie najwyższej znajdują się użytkownicy i aplikacje stworzone z myślą wspomaganiu zarządzaniem ruchem. Na serwerach w centrum danych pracuje zaawansowane oprogramowanie odpowiedzialne za komunikację i wizualizację stanu ruchu w mieście. Wspiera ono operatorów Centrum Zarządzania Ruchem monitorujących stan miejskiego ruchu mających także do dyspozycji aplikacje służące m.in do optymalizacji ruchu, wglądu w stan skrzyżowań, kontrolowania wjazdów na czerwonym świetle, zdalnego zmieniania programów sygnalizacji i in.
Współpraca gmin, rozwój infrastruktury rowerowej oraz wykorzystanie kolei do obsługi komunikacyjnej aglomeracji...
Osiągnęła spektakularny sukces w Dolinie Krzemowej. Jest założycielką i dyrektor generalną akceleratora biznesow...
Jaka jest sytuacja finansowa polskich samorządów? Co mówi o kondycji JST najnowszy Ranking Finansowy Samorządu T...
Województwo Lubuskie rozpoczęło wielkie świętowanie 15-lecia obecności Polski w Unii Europejskiej.
Warunków przyspieszenia transformacji technologicznej nad Wisłą jest wiele. Potrzebne są inwestycje w pracowników, w tym ich szkolenia, ale też dbałość o zdrowie. Nieodzowne są też ułatwienia natury prawnej i jak zawsze – finansowanie.
Paulina Czurak, właścicielka pracowni architektonicznej Ideograf, i Wojciech Witek, współwłaściciel Iliard Archi...
My jesteśmy gotowi na wszystkie scenariusze. Wprowadziliśmy wiele nowych modeli samochodów osobowych, w tym SUV-y, crossovery i auta sportowe. Mamy też pojazdy użytkowe dla wszystkich rodzajów działalności – mówi Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas