Zależy nam na rozwoju pomysłu, jednakże wymaga to jeszcze szerszej współpracy ze strony miasta, odpowiedniego wsparcia i jego promocji.
Jakie plany biznesowe ma na ten rok grupa Gino Rossi?
Jednym z naszych najważniejszych celów na ten rok jest poprawa rentowności na sprzedaży całej Grupy Gino Rossi – chodzi o podniesienie tzw. marż wyjściowych. Po publikowanych wynikach za pierwsze siedem miesięcy, widać, że jesteśmy na dobrej drodze do realizacji tego głównego założenia. Kolejnym aspektem jest zwiększanie sprzedaży internetowej, która jest dla nas bardzo ważnym kanałem dotarcia do klienta. Innym ważnym elementem jest również rozwój sprzedaż na rynkach zagranicznych: w Czechach, na Słowacji i w krajach bałtyckich.
Systematycznie rozszerzamy też kolekcję akcesoriów drobnych (biżuteria ze skóry, portfele, paski, etui), która już jest dostępna w naszych salonach zarówno w Gino Rossi, jak i w Simple. Nowością w naszej ofercie są także akcesoria „reklamowe” oferowane w segmencie B2B. Chcemy rozwinąć ten kanał sprzedaży, aby jak najlepiej wykorzystać choćby sezon świąteczny. Dotychczas brakowało nam takiego asortymentu. Spodziewamy się, że może nam to zapewniać kilka milionów złotych sprzedaży w II półroczu tego roku, a nawet kilkanaście milionów złotych dodatkowych przychodów w roku przyszłym.
W ofercie grupy Gino Rossi znajduje się obuwie damskie i męskie, torebki i akcesoria skórzane ze średniej i wyższej półki cenowej (marka Gino Rossi) oraz odzież damska, plasowana w wyższych przedziałach cenowych (marka Simple Creative Products). Asortyment Gino Rossi w przeważającej części produkowany jest w Polsce, w zakładach produkcyjnych w Słupsku oraz w Łosinie, a produkcja torebek w zakładzie w Elblągu. Odzież damska szyta jest również głównie w Polsce z materiałów zakupionych od zewnętrznych dostawców.
Na koniec marca sieć obuwniczego Gino Rossi liczyła 88 sklepów o łącznej powierzchni 8,9 tys. mkw., a odzieżowego Simple 61 salonów o powierzchni 6,2 tys. mkw. W tym roku grupa w Polsce nie zamierza istotnie zwiększać sieci: w porównaniu z końcem grudnia powierzchnia Gino Rossi ma w zwiększyć się netto o około 200 mkw i a w Simple o 600 mkw. Za granicą mogą powstać jeden czy dwa sklepy (Gino Rossi w Czechach), dwa w krajach bałtyckich (Gino Rossi) i jeden na Słowacji (Simple). Spółka jest w trakcie uruchamiania sklepów internetowych Gino Rossi i Simple w Czechach oraz na Słowacji. Analitycy prognozują, że tym roku grupa może zwiększyć przychody o 7 proc., do 295 mln zł. —mr