Reklama
Rozwiń
Reklama

Odkrywany potencjał bursztynu

Trudno o inny kamień, który byłby prawdziwym symbolem regionu. Bursztyn doceniany jest dziś zwłaszcza w Azji i na Bliskim Wschodzie.

Publikacja: 16.11.2015 21:00

Bursztyn nie tylko w żółci

Bursztyn nie tylko w żółci

Foto: Bursztyn.pl

W latach 70. czy 80. w sezonie wakacyjnym bursztyn był murowanym prezentem, z którym wracała z Wybrzeża większość turystów. Zazwyczaj w najpopularniejszym żółtym kolorze, oprawionym najczęściej w srebro lub w wersji surowej. Już wtedy rozwijała się sprzedaż zagraniczna, ale prawdziwy przełom nastąpił w latach 90. wraz z otwarciem rynku.

Wtedy też okazało się, że surowca jest zdecydowanie za mało, bursztyn zaczęto więc na masową skalę fałszować. – Używano po prostu tworzyw sztucznych czy znacznie mniej wytrzymałych kamieni z Ameryki Południowej, które były też bardzo tanie – mówi jeden z jubilerów, dzisiaj sprzedający w zasadzie tylko na eksport.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Archiwum
Znaleźć sposób na nierówną walkę z korkami
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Archiwum
W Kujawsko-Pomorskiem uczą się od gwiazd Doliny Krzemowej
Archiwum
O finansach samorządów na Europejskim Kongresie Samorządów
Archiwum
Pod hasłem #LubuskieChallenge – Łączy nas przyszłość
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Archiwum
Nie można zapominać o ogrodach, bo dzięki nim żyje się lepiej
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama