Jakość ma znaczenie
W 2014 r. jej uczestnicy skorzystali 80 tys. razy z promocyjnych ofert, wydając przy tym 2,3 mln zł – wynika z raportu Katedry Turystyki Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. – O sukcesie naszego pomysłu świadczy fakt, że w Polsce naśladuje go już ponad 30 miast – mówi Jan Mazurczak, prezes Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej (PLOT). – Podobną akcję wprowadził u siebie także Lwów.
W tym roku atrakcje i usługi tańsze o 50 proc. oferowały m.in. Toruń, Gdański, Elbląg i Puck.
– Miejskie akcje promocyjne mają szanse przyjąć się w Polsce. Jednak przewagą Poznania jest fakt, że był pierwszy, co w marketingu odgrywa istotną rolę – uważa Magdalena Florek z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. – Kluczowe jest też to, że akcję promocyjną przeprowadza profesjonalnie i regularnie, sukcesywnie rozszerzając ofertę.
Organizatorzy podkreślają, że dbają o to, aby oferty rabatowe łączyć z ciekawym bezpłatnym programem turystycznym oraz otwarciem miejsc niedostępnych na co dzień. Nie brakuje więc gości, którzy odwiedzają Poznań co roku, aby za każdym razem zobaczyć coś nowego.
Jedną z nowości zaplanowaną na tegoroczną edycję były wycieczki statkami po Warcie.