Materiał powstał we współpracy z Portem Lotniczym Gdańsk

Wraz ze wzrostem liczby obsługiwanych pasażerów rośnie liczba oferowanych połączeń, wśród nich m.in. uruchamiane w bieżącym roku połączenia do Rygi, Lwowa, Wiednia i Aten. Wzrostowi ruchu lotniczego – w tym roku liczba pasażerów ma przekroczyć 5 mln – towarzyszy rozbudowa i modernizacja infrastruktury lotniskowej. – Naszą infrastrukturę budujemy jako „skrojoną na miarę”. Świadomi jesteśmy rosnącego ruchu pasażerskiego, a nauczeni doświadczeniem staramy się być przysłowiowe dwa kroki przed potrzebami wynikającymi z naszego rozwoju. Nie budujemy lotniska ponad miarę, projektujemy je w taki sposób, aby móc je sukcesywnie powiększać w kolejnych etapach – mówi prezes Tomasz Kloskowski.

Kolejnym etapem rozbudowy będzie budowa pirsu, czyli przedłużenie części wylotowo-przylotowej terminalu T2 o kolejne 180 m długości i 60 m szerokości. Jeszcze w tym roku gdańskie lotnisko ma zamiar podnieść swoją kategorię ILS do najwyższej obecnie osiąganej kategorii na świecie, czyli CAT IIIB.

W sezonie letnim w ruchu regularnym z Gdańska można będzie polecieć m.in. do Tel Awiwu, Alicante, Aten, na Maltę, do Mediolanu, Neapolu i Pizy, Barcelony, Lizbony, Paryża-Beauvais oraz Wiednia i Wilna.

Lotnisko jest drugim co do wielkości lotniskiem regionalnym w Polsce, należy też do czołówki najnowocześniejszych i najdynamiczniej rozwijających się lotnisk europejskich.