Nadzwyczajnie darmowa komunikacja

Darmowa komunikacja miejska jest na topie. Takie rozwiązania, w różnych wariantach, wprowadza coraz więcej miast w Polsce.

W Lublinie pomysł z darmową komunikacją dla uczniów podzielił prezydenta Krzysztofa Żuka i opozycyjnych radnych Prawa i Sprawiedliwości. Niby wszyscy są „za”, ale każdy na swoich zasadach. Prezydent i współpracujący z nim radni Wspólnego Lublina chcieliby, aby za darmo z miejskich autobusów korzystały przedszkolaki i wszyscy uczniowie lubelskich szkół do 16. roku życia, bez względu na miejsce zamieszkania. Opozycja grzmi, że to za mało.

Podbiła stawkę, proponując, aby z bezpłatnych przejazdów korzystali uczniowie do 21. roku życia, ale tylko mieszkający w Lublinie. Prezydent twierdzi, że miasta na razie na to nie stać. Jego projekt zakłada uszczuplenie budżetu o ok. 3 mln zł rocznie, opozycyjny – o ok. 8 mln zł.

Radni lubelskiej opozycji, którzy mają w radzie o jeden głos mniej, postanowili sięgnąć po instrument nadzwyczajnej sesji rady miasta, dający gwarancję, że projektu uchwały nie będzie można zdjąć z porządku obrad. W odpowiedzi prezydent zrobił to samo. I w piątek w Lublinie dojdzie do kuriozalnej sytuacji, kiedy jednego dnia odbędą się dwie nadzwyczajne sesje zwołane w tej samej sprawie.

Wyborcy lubią tych, którzy dają coś za darmo, więc każda ze stron ojcostwo korzystnej zmiany chce przypisać sobie. Sesja „prezydencka” odbędzie się zatem dwie godziny wcześniej.

Mogą Ci się również spodobać

Oto interaktywna mapa koronawirusa w Polsce

221 potwierdzonych przypadków zachorowań i 5 zgonów – to oficjalne statystyki epidemii koronawirusa w ...

Smog zatruwa młode mózgi

Naukowcy zamierzają przebadać kilkaset dzieci, aby ustalić, jak smog wpływa na rozwijający się mózg. ...

Miasta uruchamiają telefony wsparcia. Skorzystać mogą przede wszystkim lekarze i seniorzy

Miasta i uniwersytety wspierają lekarzy w walce z koronawirusem i uruchamiają pomoc psychologiczną – ...

Cztery tysiące opon każdego dnia

14,5 tysiąca metrów kwadratowych nowej powierzchni produkcyjnej powstanie w podszczecińskim Stargardzie. Japoński koncern Bridgestone ...

Za elektrycznymi hulajnogami nie nadążają przepisy

Miały ułatwiać życie mieszkańcom dużych miast. Pomóc w szybkim i tanim przemieszczaniu się do ...

Śmieciowa rewolucja utyka. UOKiK krytycznie o regionalnych instalacjach

Głównymi przyczynami wzrostu cen w instalacjach przetwarzania odpadów były wyższe koszty działalności, brak konkurencji, ...