Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 13.08.2025 23:03 Publikacja: 12.06.2025 10:36
Zgodnie z przepisami, miasta powyżej 100 tys. mieszkańców z przekroczonym poziomem NO₂ muszą wprowadzić Strefy Czystego Transportu
Foto: AdobeStock
Przyjęta przez krakowskich radnych uchwała wprowadza Strefę Czystego Transportu zgodnie z projektem zaproponowanym przez prezydenta Krakowa w maju tego roku. Projekt ten powstał w wyniku wielomiesięcznych konsultacji społecznych, badań i tysięcy postulatów mieszkańców i organizacji – niekiedy bardzo sprzecznych.
Największe kontrowersje wzbudził w gminach tzw. obwarzanka, otaczających Kraków ponieważ zapisy nowej uchwały dotyczyć będą przede wszystkim ich mieszkańców. Najważniejsza zmiana w uchwale „prezydenckiej” wprowadzającej SCT? Mieszkańcy Krakowa nie muszą wymieniać swoich samochodów. Właściciele, współwłaściciele i użytkownicy długoterminowi (leasing, najem, służbowe auta) mogą wykorzystywać bez ograniczeń i bez żadnego terminu swoje pojazdy aż do ich śmierci technicznej lub zbycia pod warunkiem wcześniejszej rejestracji pojazdu w systemie ZTP. W przypadku nowo nabywanych pojazdów muszą jednak dostosować się do wymogów. Pozostali wjeżdżający do Krakowa muszą albo posiadać samochody spełniające normy albo za wjazd zapłacić.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
System inteligentnego transportu poprawi płynność ruchu i przyczyni się do ograniczenia emisji spalin. Kierowcy...
Nieletnich gapowiczów wpisanych do Krajowego Rejestru Długów jest już 2,4 tysiąca. To ponad cztery razy więcej n...
Choć wojewoda małopolski zdecydował, że zaskarży nową uchwałę o strefie czystego transportu w Krakowie do sądu a...
Tramwaj, miejski autobus czy metro może służyć do przewożenia hulajnóg elektrycznych, rowerów lub innych środków...
Łatwiejsze przesiadki na stacjach kolejowych czy dużych węzłach komunikacyjnych oraz miejsca postojowe dla kiero...
Wspiera edukację, lokalne społeczności oraz pracowników w ich trudnych życiowych momentach. Od 35 lat duński holding VKR – właściciel marek VELUX oraz spółek siostrzanych konsekwentnie pokazuje, że kapitał społeczny jest tak samo ważny jak kapitał finansowy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas