Aktualizacja: 17.03.2025 13:16 Publikacja: 01.08.2024 17:45
Koleje Dolnośląskie
Od czwartku, 1 sierpnia mieszkańcy czy turyści we Wrocławiu mogą jeździć na jednym bilecie nie tylko komunikacją miejską, ale też pociągami Kolei Dolnośląskich czy Polregio
Foto: Koleje Dolnośląskie
- Na podstawie jednego biletu podróżni mogą odbyć przejazd pociągiem i autobusem komunikacji miejskiej w całym Radomiu – informował przewoźnik.
Niespodziewana usterka uziemiła w poniedziałek wodorowe autobusy obsługujące miejską komunikację w stolicy Wielkopolski. 25 pojazdów zostało odwołanych z ulic do zajezdni.
Coraz większym zainteresowaniem w systemach rowerów miejskich cieszą się jednoślady z napędem elektrycznym.
Pod koniec ubiegłego roku stolica Śląska oficjalnie udostępniła rowerzystom pierwszą w mieście velostradę. Teraz czas na dalszą rozbudowę miejskiej infrastruktury.
Do połowy maja miasta mogą zgłaszać swój udział do rywalizacji o tytuł Rowerowej Stolicy Polski. W tym roku rowerowa stolica naszego kraju zostanie wyłoniona po raz siódmy.
Rola Bałtyku jest kluczowa w kontekście transformacji europejskiego sektora energii. Akwen doskonale nadaje się do rozwoju morskiej energetyki wiatrowej, sprzyja też rozwojowi innych technologii niskoemisyjnych, w tym odnawialnego wodoru.
Do kolejnych inwestycji rowerowych szykują się Katowice. Jeszcze w lutym ruszy warta blisko 4 mln zł budowa nowej drogi dla rowerów w Szopienicach, łącząca ulicę Brynicy z Sosnowiecką.
Jazda na motocyklu to z całą pewnością wielka przyjemność, o czym zaświadczy każdy, kto chociaż raz miał okazję – legalnie, podkreślmy – poprowadzić maszynę na dwóch kołach.
Nowy tabor przyciąga pasażerów, miliardy wydane na przewozy kolejowe zwracają się w zwiększonym ruchu.
Pieniędzy z KPO jest mało, więc dofinasowanie do zakupu pociągów będzie niewielkie. Samorządy będą musiały sięgnąć po drogie finasowanie komercyjne.
W 2023 roku przewozy pasażerskie mogą sięgnąć 370 mln pasażerów. Nowy tabor i coraz szybsze połączenia przyciągają podróżnych.
Nie ma grantów i pożyczek na odnowę taboru przewoźników regionalnych. Czy to oznacza powolną agonię Polregio?
Od ósmego maja za przewóz rowerów w dni robocze w godzinach szczytu pociągami Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej trzeba będzie płacić. Opłaty za jednoślady pobierają już od dawna także inni regionalni przewoźnicy.
Drogie paliwo i promocyjne ceny biletów mogą przynieść kolejom rekordowe przewozy podczas majówki.
Trwająca modernizacja linii warszawskiego węzła kolejowego znowu da się we znaki mieszkańcom warszawskiej aglomeracji.
Zniecierpliwione niską jakością usług Polregio władze samorządu dolnośląskiego wypychają przewoźnika z województwa. Spółka zbyt późno zaczęła modernizować tabor, zablokowana przez postępowanie KE.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas