Aktualizacja: 08.02.2025 08:09 Publikacja: 04.02.2024 15:33
Na terenie Warszawy w budowie lub remoncie jest teraz ok. 20 km tras rowerowych
Foto: shutterstock
Za dwa miesiące wybory samorządowe, więc władze miast przyspieszają z inwestycjami, na których szczególnie zależy mieszkańcom. W ostatnich latach jednym z priorytetów stała się infrastruktura rowerowa, a sukces frekwencyjny rowerów miejskich stał się dodatkowym bodźcem do jej rozwoju. Zwłaszcza że w wielu miastach już staje się równoprawnym elementem zrównoważonego transportu miejskiego.
Na terenie Warszawy w budowie lub remoncie jest teraz ok. 20 km tras rowerowych. Wszystkie te inwestycje mają być ukończone do końca obecnego roku. W toku są także pierwsze tegoroczne przetargi na budowę czterech kolejnych tras: to ul. Warszawska z uzupełnieniem odcinka drogi rowerowej w rejonie trasy S2; ul. Wenedów – droga dla rowerów od mostu Gdańskiego do Zakroczymskiej; ul. Sanguszki z pasem rowerowym Wybrzeże Gdyńskie – Zakroczymska oraz przebudowa szlaku w Alejach Jerozolimskich.
Zmiany w strefach płatnego parkowania niestrzeżonego w stolicy i w Poznaniu. Szczecin kupi dwa systemy mobilnej kontroli opłat. Ogłoszono na nie przetarg.
To będzie największa inwestycja w historii Wrocławia - wybrano dwa warianty przebiegu linii tramwajowej na Psie Pole. Duże inwestycje tramwajowe także w innych miastach: Warszawie, Krakowie czy Gdańsku.
Tylko niespełna 18 proc. rynku nowych autobusów zarejestrowanych w Polsce w pierwszych 11 miesiącach 2024 r. miało napędy alternatywne.
Już nie 30, a jedynie 22 proc. floty samochodowej urzędów miast, gmin czy powiatów powinny stanowić pojazdy elektryczne. Takie wymogi dotyczą jedynie większych jednostek samorządów, liczba mieszkańców których przekracza 50 tys.
Na razie tylko Warszawa ma strefę czystego transportu, do której nie mogą wjeżdżać zbyt stare samochody. Od 2026 roku takie strefy będą jednak powstawać nie tylko w największych aglomeracjach ze złym powietrzem, ale także miastach powyżej 100 tys. mieszkańców.
Kolejarze przygotowują plan budowy zintegrowanej sieci kolejowej. Będzie to odpowiednik wieloletniego planu budowy dróg krajowych, który powiązał inwestycje szosowe w jedną spójną sieć. Warszawska linia średnicowa do rozbudowy.
Operatorzy kolejowi i spedycje uruchamiają coraz więcej intermodalnych połączeń między Polską i Holandią.
Główną różnicą pomiędzy klasycznymi i sektorowymi zamówieniami są progi, od których stosuje się reżim prawa zamówień publicznych.
Zwykły serwis pokładowy, który polega na ewentualnym podgrzaniu i serwowaniu gotowych dań pasażerom samolotu, ma zbyt wąski charakter, żeby uznać go za usługę objętą zerową stawką VAT.
Deweloper CTP wybuduje pod Poznaniem park biznesowy o powierzchni ponad 50 tys. mkw.
Stołeczni policjanci zatrzymali mężczyznę, podejrzanego o ostrzelanie autobusu w Warszawie. To 36-letni obywatel Polski, w przeszłości notowany w związku ze znieważeniami i posiadaniem narkotyków.
Dopiero za dwa lata ma wejść w życie elektroniczny list przewozowy e-CMR, opóźnione są prace legislacyjne, wiele pracy przed administracjami krajów i przewoźnikami.
Do połowy lutego wyjaśni się kto kupi Talgo. W grze jest cały czas Pesa, choć baskijski rząd preferuje lokalnych inwestorów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas