Za dwa miesiące wybory samorządowe, więc władze miast przyspieszają z inwestycjami, na których szczególnie zależy mieszkańcom. W ostatnich latach jednym z priorytetów stała się infrastruktura rowerowa, a sukces frekwencyjny rowerów miejskich stał się dodatkowym bodźcem do jej rozwoju. Zwłaszcza że w wielu miastach już staje się równoprawnym elementem zrównoważonego transportu miejskiego.
Na terenie Warszawy w budowie lub remoncie jest teraz ok. 20 km tras rowerowych. Wszystkie te inwestycje mają być ukończone do końca obecnego roku. W toku są także pierwsze tegoroczne przetargi na budowę czterech kolejnych tras: to ul. Warszawska z uzupełnieniem odcinka drogi rowerowej w rejonie trasy S2; ul. Wenedów – droga dla rowerów od mostu Gdańskiego do Zakroczymskiej; ul. Sanguszki z pasem rowerowym Wybrzeże Gdyńskie – Zakroczymska oraz przebudowa szlaku w Alejach Jerozolimskich.
Bardzo ważna będzie też droga dla rowerów wzdłuż Andersa i Mickiewicza, która połączy trasę biegnącą wzdłuż ulicy Marszałkowskiej z Żoliborzem. Rozstrzygnięcie tego przetargu planowane jest na wiosnę. Projektowane są także kolejne drogi. Chodzi m.in. o trasę al. Solidarności od placu Bankowego do Okopowej, al. Jana Pawła II od skrzyżowania z al. Solidarności do ronda ONZ po stronie wschodniej oraz ul. Okrzei.
Finansowy zastrzyk
W Poznaniu tegoroczny budżet na projekty rowerowe (tzw. paczka rowerowa) został zwiększony do 12 mln zł, do czego przyczyniła się rezygnacja w ubiegłych latach z finansowania Poznańskiego Roweru Miejskiego. – Pieniądze zarezerwowane w paczce rowerowej to niejedyne środki, jakie w tym roku będą przeznaczone na projekty rowerowe. Infrastruktura powstaje również przy dużych inwestycjach drogowych. W tym roku będzie tak m.in. przy budowie wiaduktów w ciągu ul. Lutyckiej i Golęcińskiej – informuje Agata Kaniewska z poznańskiego Zarządu Dróg Miejskich.
Czytaj więcej
W aglomeracji śląskiej już za miesiąc ruszy Metrorower. To największy w Polsce i trzeci w Europie system rowerów miejskich.