Przypomnijmy: Park-e-Bike to autorski, pilotażowy projekt Zarządu Transportu Publicznego (ZTP). Umożliwia bezpłatne wypożyczenie rowerów elektrycznych na terenie aktywnych stacji systemu, w rejonie parkingów P+R (Czerwone Maki, Nowy Bieżanów, Kurdwanów oraz Mały Płaszów).
Użytkownicy mogą korzystać z roweru, a potem pozostawić go w trybie postoju w dowolnym ogólnodostępnym punkcie, na terenie Krakowa i Skawiny. System działa we wszystkie dni tygodnia w godzinach 6-21.
Jest to bardzo wygodne rozwiązanie dla kierowców – zostawiają samochód na parkingu, zlokalizowanym poza obszarem miejskich korków i dalszą drogę, np. do pracy czy na zakupy do centrum miasta odbywają rowerem. Szybko, wygodnie, bez stania w korkach. Tak było do tej pory.
Czytaj więcej
Aż siedmiu na dziesięciu Polaków skusiłoby się na zakup roweru elektrycznego, gdyby były do nich dopłaty – wynika z badań Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego, które rozpoczyna batalię o zmianę przepisów w tym zakresie.
W tym roku system rowerów Park-e-Bike wystartował po zimowej przerwie w drugiej połowie marca. Nie upłynął jednak nawet miesiąc i wypożyczanie jednośladów zostało przerwane z powodu bezmyślnych, masowych aktów wandalizmu.