To nowatorskie rozwiązanie Polsce i w tej części Europy. Pierwsze zmiany związane ze strefą wejdą w życie w lipcu 2024 r., a ostateczne dwa lata później – w 2026 r.
Całe miasto
Co oznacza wprowadzenie strefy dla Krakowa? – Głównie ograniczenie wjazdu najstarszym pojazdom, emitującym najwięcej zanieczyszczeń, najbardziej „trującym” powietrze – mówi Kamil Popiela z biura prasowego krakowskiego magistratu.
Projekt SCT został sporządzony na podstawie badań ruchu wykonanych na krakowskich ulicach. Obszar krakowskiej strefy czystego transportu pokrywa się w zasadzie z granicami administracyjnymi miasta Krakowa.
Czytaj więcej
Transportowa rewolucja wkracza do stolicy Górnego Śląska. W Katowicach wdrażany jest wart 88,6 mln zł Inteligentny System Transportowy (ITS), który będzie wspierał sterowanie ruchem ulicznym. W efekcie kierowcy mniej czasu poświęcą na stanie w korkach, zmniejszy się emisja spalin, będzie mniej hałasu.
- Objęcie strefą całego miasta ma zapewnić dobrą efektywność tego rozwiązania – im większy będzie obszar strefy, tym lepsza i bardziej widoczna będzie poprawa jakości powietrza – dodaje Popiela.