Aktualizacja: 10.03.2025 02:48 Publikacja: 07.11.2022 14:35
Foto: Adobe Stock
- Władze Gdańska powiedziały "dość" niesfornym użytkownikom hulajnóg współdzielonych, a Straż Miejska zaczęła usuwać te dwukołowe pojazdy z miejsc, w których utrudniały ruch bądź stwarzały niebezpieczeństwo dla pieszych, rowerzystów czy kierowców – mówi Kamila Grzenkowska, z gdańskiego ratusza.
Niespodziewana usterka uziemiła w poniedziałek wodorowe autobusy obsługujące miejską komunikację w stolicy Wielkopolski. 25 pojazdów zostało odwołanych z ulic do zajezdni.
Coraz większym zainteresowaniem w systemach rowerów miejskich cieszą się jednoślady z napędem elektrycznym.
Pod koniec ubiegłego roku stolica Śląska oficjalnie udostępniła rowerzystom pierwszą w mieście velostradę. Teraz czas na dalszą rozbudowę miejskiej infrastruktury.
Do połowy maja miasta mogą zgłaszać swój udział do rywalizacji o tytuł Rowerowej Stolicy Polski. W tym roku rowerowa stolica naszego kraju zostanie wyłoniona po raz siódmy.
Suzuki to nie tylko cenione samochody i motocykle, ale też i wielokrotnie nagradzane silniki zaburtowe. Dział Marine japońskiej marki obchodzi okrągłe urodziny.
Do kolejnych inwestycji rowerowych szykują się Katowice. Jeszcze w lutym ruszy warta blisko 4 mln zł budowa nowej drogi dla rowerów w Szopienicach, łącząca ulicę Brynicy z Sosnowiecką.
Madryt jest drugą stolicą europejską po Paryżu, która zakazała wypożyczania elektrycznych hulajnóg. Nowe regulacje będą obowiązywać od października - zapowiada burmistrz José Luis Martínez-Almeida.
Branża współdzielonej mikromobilności w Polsce kwitnie. Flota e-hulajnóg przebiła już pułap 100 tys. pojazdów. Boom trwa, a jak ustaliła „Rzeczpospolita” – do gry chce wejść Traficar.
Nieprawidłowo zaparkowane hulajnogi elektryczne usuwane są z ulic największych polskich miast, najczęściej na koszt danego operatora.
Około 4 tysiące hulajnóg elektrycznych porzuconych w różnych miejscach Krakowa zostało już odprowadzonych lub odwiezionych do tzw. punktów mobilności. Spada też liczba zgłaszanych do usunięcia jednośladów.
Policjanci z wrocławskiej drogówki zatrzymali kierującego hulajnogą elektryczną. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie prędkość z jaką poruszał się użytkownik jednośladu. Na ścieżce rowerowej pędził niemal 40 km/h.
Miasta mają coraz większy problem ze źle zaparkowanymi elektrycznymi hulajnogami.
JIVR – start-up Marcina Piątkowskiego – chce namieszać na rynku jednośladów. Jego elektryczne pojazdy w tym roku trafią na dziesięć zagranicznych rynków. Na ekspansję dwóch kółek zamierza pozyskać 20 mln zł.
Młody człowiek musi mieć odpowiedni dokument, żeby jechać rowerem. Jego brak może kosztować 200 zł.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas