Coraz droższe bilety i cięcia kursów. "Patrzymy w przyszłość z przerażeniem"

Sytuacja finansowa samorządowych spółek przewozowych staje się coraz gorsza. Powodem jest nie tylko wzrost kosztów paliw i energii, ale także spadek wpływów i braki pracowników.

Publikacja: 23.10.2022 18:46

Wzrost cen o 400 proc. sprawił, że eksploatacja autobusów na gaz stała się nieopłacalna. Najwięcej t

Wzrost cen o 400 proc. sprawił, że eksploatacja autobusów na gaz stała się nieopłacalna. Najwięcej takich pojazdów ma Warszawa shutterstock

Foto: Paceman

W końcu ubiegłego tygodnia toruńscy radni zdecydowali o podniesieniu cen biletów miejskiej komunikacji. Od stycznia 2023 r. najtańszy bilet będzie kosztował 3,80 zł, zamiast dotychczasowych 3,40 zł. Zdrożeją karnety wieloprzejazdowe, bilety dobowe, tygodniowe, miesięczne. Ma to zwiększyć wpływy z ich sprzedaży o 3,8 mln zł rocznie i podłatać budżet transportu zbiorowego, demolowany przez wzrost cen paliw i energii elektrycznej. Tylko w tym roku będzie on kosztować miasto ok. 87 mln zł. W przyszłym – najprawdopodobniej dużo więcej.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Transport
Samorządowe koleje biją rekordy frekwencji i kupują nowe pociągi
Materiał Promocyjny
BIO_REACTION 2025
Transport
Podróż na szelkach. Samorządy kupują nowe trolejbusy
Transport
Ruszył największy w Polsce system solarnych biletomatów
Transport
Zwolniło tempo inwestycji w miejskie autobusy elektryczne
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Transport
Komplikacje z nowym systemem biletowym dla Warszawy
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont