Aktualizacja: 13.05.2025 05:11 Publikacja: 29.09.2022 17:46
Drastyczny wzrost wydatków na energię może co najmniej spowolnić, a wręcz zahamować przestawienie się na tabor z napędem zeroemisyjnym – ostrzega Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu
Foto: Rafal
Jak podają w najnowszym raporcie Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego i firma JMK Analizy Rynku Transportowego, udział pojazdów z napędem alternatywnym w łącznej liczbie zakupionych w Polsce nowych autobusów znacząco maleje. W ciągu pierwszych ośmiu miesięcy 2022 r. zarejestrowano 213 „zielonych” autobusów, co dało im 28,1-procentowy udział w całym rynku.
Większość z nich to pojazdy miejskie, elektryczne, gazowe i hybrydowe, w tym pierwsze trzy na ogniowa paliwowe zasilane wodorem (jeden dla MZK Konin oraz dwa demonstracyjne pojazdy Autosanu i NesoBus). W sumie ekologiczne autobusy kupowane w tym roku w segmencie miejskim mają 49,9-procentowy udział, podczas gdy w całym roku ubiegłym był on zdecydowanie większy i wynosił aż 63,8 proc.
Po ponad 30 latach przerwy do niemal 60-tysięcznej Łomży w przyszłym roku mają wrócić pociągi pasażerskie. Ale i...
Majówka przyniosła mieszkańcom Szczecina droższe bilety miejskiej komunikacji. Przeszło 40-procentowa podwyżka m...
Regionalni przewoźnicy chcą w majowy weekend zachęcić do podróży koleją. Oferują tańsze bilety i dodatkowe połąc...
Poznańskie firmy mogą przetestować rower cargo w swojej codziennej działalności. Bez opłat i bez zobowiązań, w r...
17 kwietnia w klubie sportowym Baszta, a tydzień później na placu Inwalidów czy przy Nowohuckim Centrum Kultury,...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas