Apetyt samorządów na elektryczne autobusy coraz bardziej słabnie

Ekologiczna rewolucja na polskim rynku autobusowym, tak dynamicznie zmieniająca jego obraz jeszcze do końca ubiegłego roku, w obecnym zaczyna wyraźnie hamować.

Publikacja: 29.09.2022 17:46

Drastyczny wzrost wydatków na energię może co najmniej spowolnić, a wręcz zahamować przestawienie si

Drastyczny wzrost wydatków na energię może co najmniej spowolnić, a wręcz zahamować przestawienie się na tabor z napędem zeroemisyjnym – ostrzega Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu

Foto: Rafal

Jak podają w najnowszym raporcie Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego i firma JMK Analizy Rynku Transportowego, udział pojazdów z napędem alternatywnym w łącznej liczbie zakupionych w Polsce nowych autobusów znacząco maleje. W ciągu pierwszych ośmiu miesięcy 2022 r. zarejestrowano 213 „zielonych” autobusów, co dało im 28,1-procentowy udział w całym rynku.

Większość z nich to pojazdy miejskie, elektryczne, gazowe i hybrydowe, w tym pierwsze trzy na ogniowa paliwowe zasilane wodorem (jeden dla MZK Konin oraz dwa demonstracyjne pojazdy Autosanu i NesoBus). W sumie ekologiczne autobusy kupowane w tym roku w segmencie miejskim mają 49,9-procentowy udział, podczas gdy w całym roku ubiegłym był on zdecydowanie większy i wynosił aż 63,8 proc.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Transport
Miasta bez kolei są wykluczone komunikacyjnie. Ale sytuacja powoli się poprawia
Transport
Drożeją bilety w miejskiej komunikacji. Podwyżki nawet o kilkadziesiąt procent
Transport
Regionalne pociągi tańsze na majówkę
Transport
Rower zamiast dostawczaka. Nietypowe rozwiązania w miastach
Transport
Jak miasta ułatwiają mieszkańcom sprawdzenie stanu technicznego rowerów
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem