Apetyt samorządów na elektryczne autobusy coraz bardziej słabnie

Ekologiczna rewolucja na polskim rynku autobusowym, tak dynamicznie zmieniająca jego obraz jeszcze do końca ubiegłego roku, w obecnym zaczyna wyraźnie hamować.

Publikacja: 29.09.2022 17:46

Drastyczny wzrost wydatków na energię może co najmniej spowolnić, a wręcz zahamować przestawienie si

Drastyczny wzrost wydatków na energię może co najmniej spowolnić, a wręcz zahamować przestawienie się na tabor z napędem zeroemisyjnym – ostrzega Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu

Foto: Rafal

Jak podają w najnowszym raporcie Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego i firma JMK Analizy Rynku Transportowego, udział pojazdów z napędem alternatywnym w łącznej liczbie zakupionych w Polsce nowych autobusów znacząco maleje. W ciągu pierwszych ośmiu miesięcy 2022 r. zarejestrowano 213 „zielonych” autobusów, co dało im 28,1-procentowy udział w całym rynku.

Większość z nich to pojazdy miejskie, elektryczne, gazowe i hybrydowe, w tym pierwsze trzy na ogniowa paliwowe zasilane wodorem (jeden dla MZK Konin oraz dwa demonstracyjne pojazdy Autosanu i NesoBus). W sumie ekologiczne autobusy kupowane w tym roku w segmencie miejskim mają 49,9-procentowy udział, podczas gdy w całym roku ubiegłym był on zdecydowanie większy i wynosił aż 63,8 proc.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Transport
Masowa awaria autobusów wodorowych w Poznaniu. Diesle znów na ulicach
Transport
Startuje nowy sezon rowerowy w Polsce. Jakie zmiany przygotowały władze miast?
Transport
Katowice mają swoją pierwszą velostradę
Transport
Kto zostanie Rowerową Stolicą Polski w 2025 roku? Zgłoszenia do połowy maja
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki
Transport
W województwie śląskim powstaną dziesiątki kilometrów nowych tras rowerowych