- Przy projektowaniu nowych rozwiązań stawiamy na wydzielone z ruchu ogólnego trasy komunikacji zbiorowej. Przykładem może być realizowana obecnie trasa tramwajowo-autobusowa na Nowy Dwór czy projektowana trasa na Jagodno – mówi Marcin Obłoza z wrocławskiego ratusza.
Puławska uprzywilejowana dla komunikacji miejskiej
W ubiegły wtorek drogowcy dostali pozwolenie na oddanie do użytku nowego odcinka trasy S7 Warszawa Lotnisko - Lesznowola. I jeszcze tego samego dnia z nowej trasy skorzystali kierowcy.
Na nową arterię przeniosła się część pojazdów, które wcześniej jeździły ulicą Puławską. A dzięki temu można już zrealizować zapowiadany od dawna buspas. Powstanie wzdłuż ulicy Puławskiej na odcinku od granicy miasta do ulicy rtm. W. Pileckiego.
- Puławska to bardzo ważna trasa dla Warszawskiego Transportu Publicznego. Jeździ nią osiem linii autobusowych, a w ciągu godziny w godzinach szczytu na przystankach zatrzymują się 24 autobusy, które codziennie przewożą niemal 140 tys. osób – podaje stołeczny ratusz.
Przyznaje, że zdarzały się dni, gdy czas przejazdu w kierunku Mokotowa był nawet dwa razy dłuższy niż wynikałoby to z rozkładu.