Reklama
Rozwiń

Wrocław bez autobusów, Lublin bez trolejbusów? Problem z dieslem i prądem

Drożejące paliwa oraz energia elektryczna mogą zastopować komunikację publiczną, bo przewoźnikom zabraknie pieniędzy na sfinansowanie dostaw diesla i prądu. Dwa miasta są już pod ścianą.

Publikacja: 09.09.2022 12:05

Lublin ma problem z zapewnieniem dostaw energii elektrycznej dla zasilania trakcji trolejbusowej ora

Lublin ma problem z zapewnieniem dostaw energii elektrycznej dla zasilania trakcji trolejbusowej oraz ładowania autobusów elektrycznych

Foto: Adobe Stock

Wrocław nie może zapewnić sobie zaopatrzenia w paliwo do miejskich autobusów, bo dotychczasowy dostawca, jakim był Lotos, niespodziewanie zerwał umowę.  Gdański koncern dostarczał paliwo do wrocławskiego MPK od listopada 2020 r. Pod koniec czerwca wypowiedział jednak kontrakt z zachowaniem okresu wypowiedzenia do 30 listopada tego roku. - Co istotne, dwa miesiące wcześniej ten sam Lotos zawarł z MPK Wrocław aneks przedłużający umowę na kolejne dwa lata – czyli do listopada roku 2024 – podaje branżowy serwis InfoBus.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Transport
Rok funkcjonowania Strefy Czystego Transportu w Warszawie. „Ani jednego mandatu”
Transport
Urzędnik w elektrycznym samochodzie. A czasem i na e-rowerze
Transport
Miejskie autobusy znowu zaczęły jechać z prądem
Transport
Wodorowe Nesobusy będą wozić krakowian. Inwestycja w 100 proc. sfinansowana z KPO
Transport
Podwaliny pod drugą strefę czystego transportu w Polsce położone. Co dalej?