Stare reklamy w nowej odsłonie. Neony stają się wizytówką miast

Kultowe łódzkie neony – rozbierającej i ubierającej się pary oraz symbolu „Społem” – powracają na elewację Centralu. Stare świetlne reklamy wracają w nowym blasku także w innych miastach.

Publikacja: 07.09.2022 14:59

W ubiegłym roku, w ramach przygotowań do Światowego Forum Miejskiego WUF11 Katowice stworzyły Szlak

W ubiegłym roku, w ramach przygotowań do Światowego Forum Miejskiego WUF11 Katowice stworzyły Szlak Neonów

Foto: UM Katowice

„Społem" Spółdzielczy Dom Handlowy „Central" przy ul. Piotrkowskiej w Łodzi ma już 50 lat. Został otwarty 29 sierpnia 1972 roku. I już na samym początku na jego ścianach pojawiły się dwa neony. Od strony ul. Piotrkowskiej znajdował się symbol „Społem”, a od al. Mickiewicza – para. Niestety, z biegiem lat konstrukcje całkowicie się zużyły, dlatego trzeba było je zdjąć.

Trzy lata temu Central został zmodernizowany. Zwiększono powierzchnię handlową i na nowo ją zaaranżowano. A teraz przyszedł czas na powrót historycznych neonów.

Pozostało 87% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Społeczności lokalne
Szczepienia przeciwko brodawczakowi ludzkiemu. Także w niektórych szkołach
Społeczności lokalne
Migranci nie są lekiem na wyludnianie się miast
Społeczności lokalne
Zmiany w służbie zdrowia idą jak po grudzie. "Tworzą się dodatkowe kolejki"
Społeczności lokalne
Po powodzi szkoły wracają do zajęć. "Powoli wracamy do normalności"
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Społeczności lokalne
Miasta budują nowe szkoły. Co ze starymi? „Aż żałość bierze”