Stare reklamy w nowej odsłonie. Neony stają się wizytówką miast

Kultowe łódzkie neony – rozbierającej i ubierającej się pary oraz symbolu „Społem” – powracają na elewację Centralu. Stare świetlne reklamy wracają w nowym blasku także w innych miastach.

Publikacja: 07.09.2022 14:59

W ubiegłym roku, w ramach przygotowań do Światowego Forum Miejskiego WUF11 Katowice stworzyły Szlak

W ubiegłym roku, w ramach przygotowań do Światowego Forum Miejskiego WUF11 Katowice stworzyły Szlak Neonów

Foto: UM Katowice

„Społem" Spółdzielczy Dom Handlowy „Central" przy ul. Piotrkowskiej w Łodzi ma już 50 lat. Został otwarty 29 sierpnia 1972 roku. I już na samym początku na jego ścianach pojawiły się dwa neony. Od strony ul. Piotrkowskiej znajdował się symbol „Społem”, a od al. Mickiewicza – para. Niestety, z biegiem lat konstrukcje całkowicie się zużyły, dlatego trzeba było je zdjąć.

Trzy lata temu Central został zmodernizowany. Zwiększono powierzchnię handlową i na nowo ją zaaranżowano. A teraz przyszedł czas na powrót historycznych neonów.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Społeczności lokalne
Czy możliwe jest nowe życie dla małych szkół? Duże pieniądze dla samorządów
Społeczności lokalne
Orliki ożywiły sport najmłodszych, ale samorządowcy mają problemy przez hałas
Społeczności lokalne
Więcej samodzielnych decyzji samorządów w oświacie? Trwają negocjacje z rządem
Społeczności lokalne
Mieszkańcy polskich miast sadzą lasy
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Społeczności lokalne
Miasta oferują coraz więcej zniżek i usług dla seniorów