Dla samorządów rower ma dziś znaczenie. Jak będzie w czasie kryzysu?

Infrastruktura dla rowerów jest coraz lepsza, ale jej rozbudowę wyhamuje kryzys gospodarczy.

Publikacja: 01.09.2022 14:12

Władze regionów stawiają na rozbudowę infrastruktury na terenach typowo turystycznych

Władze regionów stawiają na rozbudowę infrastruktury na terenach typowo turystycznych

Foto: shutterstock

Drogie paliwa i rosnące ceny biletów miejskiej komunikacji coraz bardziej zachęcają do przesiadki na rower. Sprzyjają temu również znaczące inwestycje samorządów w rozbudowę infrastruktury rowerowej, choć obecna sytuacja gospodarcza budzi obawy o wyhamowanie ich tempa. Niektóre miasta zdecydowały o wstrzymaniu od przyszłego roku dotowania rowerów miejskich.

Na razie rowerów przybywa. Według badań GUS w 2021 r. jeździło na nich 60 proc. Polaków, a rowerem dysponowało 79 proc. gospodarstw domowych. W porównaniu z danymi sprzed pięciu lat to wzrost o 7 proc.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Rowerowa Koalicja Rzeczpospolitej
Miasta w sieci rowerów. Budowa nowych tras jest coraz droższa
Rowerowa Koalicja Rzeczpospolitej
„Trasy gładkie jak serw Federera”. Szwajcaria jest też rajem dla rowerzystów
Rowerowa Koalicja Rzeczpospolitej
Polacy polubili miejskie rowery publiczne
Materiał Partnera
Katowice stawiają na rowery
Rowerowa Koalicja Rzeczpospolitej
Czy Polska będzie krajem rowerowym. Debata
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem