Reklama
Rozwiń
Reklama

Dla samorządów rower ma dziś znaczenie. Jak będzie w czasie kryzysu?

Infrastruktura dla rowerów jest coraz lepsza, ale jej rozbudowę wyhamuje kryzys gospodarczy.

Publikacja: 01.09.2022 14:12

Władze regionów stawiają na rozbudowę infrastruktury na terenach typowo turystycznych

Władze regionów stawiają na rozbudowę infrastruktury na terenach typowo turystycznych

Foto: shutterstock

Drogie paliwa i rosnące ceny biletów miejskiej komunikacji coraz bardziej zachęcają do przesiadki na rower. Sprzyjają temu również znaczące inwestycje samorządów w rozbudowę infrastruktury rowerowej, choć obecna sytuacja gospodarcza budzi obawy o wyhamowanie ich tempa. Niektóre miasta zdecydowały o wstrzymaniu od przyszłego roku dotowania rowerów miejskich.

Na razie rowerów przybywa. Według badań GUS w 2021 r. jeździło na nich 60 proc. Polaków, a rowerem dysponowało 79 proc. gospodarstw domowych. W porównaniu z danymi sprzed pięciu lat to wzrost o 7 proc.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Rowerowa Koalicja Rzeczpospolitej
Rower miejski przez cały rok. W coraz większej liczbie miast
Rowerowa Koalicja Rzeczpospolitej
Rowery publiczne przynoszą miastom zyski i tworzą miejsca pracy
Rowerowa Koalicja Rzeczpospolitej
Rower w mieście wygrywa z samochodem i komunikacją publiczną
Rowerowa Koalicja Rzeczpospolitej
Dopłat do elektrycznych rowerów nie będzie. Program upadł jeszcze przed startem
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Rowerowa Koalicja Rzeczpospolitej
Rowerowa sieć połączy wszystkie regiony. Ważna deklaracja marszałków
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama