Reklama

Dla samorządów rower ma dziś znaczenie. Jak będzie w czasie kryzysu?

Infrastruktura dla rowerów jest coraz lepsza, ale jej rozbudowę wyhamuje kryzys gospodarczy.

Publikacja: 01.09.2022 14:12

Władze regionów stawiają na rozbudowę infrastruktury na terenach typowo turystycznych

Władze regionów stawiają na rozbudowę infrastruktury na terenach typowo turystycznych

Foto: shutterstock

Drogie paliwa i rosnące ceny biletów miejskiej komunikacji coraz bardziej zachęcają do przesiadki na rower. Sprzyjają temu również znaczące inwestycje samorządów w rozbudowę infrastruktury rowerowej, choć obecna sytuacja gospodarcza budzi obawy o wyhamowanie ich tempa. Niektóre miasta zdecydowały o wstrzymaniu od przyszłego roku dotowania rowerów miejskich.

Na razie rowerów przybywa. Według badań GUS w 2021 r. jeździło na nich 60 proc. Polaków, a rowerem dysponowało 79 proc. gospodarstw domowych. W porównaniu z danymi sprzed pięciu lat to wzrost o 7 proc.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Rowerowa Koalicja Rzeczpospolitej
Rower w mieście wygrywa z samochodem i komunikacją publiczną
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Rowerowa Koalicja Rzeczpospolitej
Dopłat do elektrycznych rowerów nie będzie. Program upadł jeszcze przed startem
Rowerowa Koalicja Rzeczpospolitej
Rowerowa sieć połączy wszystkie regiony. Ważna deklaracja marszałków
Rowerowa Koalicja Rzeczpospolitej
Rowerowa infrastruktura rośnie za pieniądze z UE. Korzystają turyści i mieszkańcy
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Rowerowa Koalicja Rzeczpospolitej
Rower miejski pod Wawelem czekają zmiany. System zintegrowany z komunikacją?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Reklama
Reklama