Ruszyły prace związane z budową peronów podziemnego dworca Łódź Fabryczna. Powstaje także nadziemne rusztowanie, które posłuży do montażu stalowej konstrukcji dachu dworca. - Na budowie dworca Łódź Fabryczna wykonano już 80 proc. prac ziemnych - poinformował dyrektor kontraktu Marcin Zaręba. Według niego roboty pod ziemią przebiegają zgodnie z planem. Rozpoczęły się prace związane z wykonaniem płyty peronów i obsługą pociągów. Na początku września ma się rozpocząć układanie torów.
Prace związane z najbardziej skomplikowaną operacją budowy tunelu mają zostać zakończone w maju przyszłego roku. Według przedstawicieli Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi trwają prace związane z budową lub modernizacją układu drogowego wokół dworca. Po natrafieniu podczas budowy tunelu na podziemną "soczewkę wodną", budowa dworca wydłużyć się ma o siedem miesięcy i zakończyć nie w lutym - jak pierwotnie zakładano - a we wrześniu 2015 roku.
Nowy trzypoziomowy dworzec Łódź Fabryczna ma być kluczowym elementem Nowego Centrum Łodzi i główną częścią tzw. węzła multimodalnego, który ma połączyć kolej aglomeracyjną i konwencjonalną, autobusową komunikację dalekobieżną, komunikację miejską oraz prywatny transport samochodowy.
Na pierwszym poziomie, osiem metrów pod ziemią, znajdzie się dworzec kolejowy z poczekalnią, kasami i obiektami komercyjnymi. Tutaj mieścić się będzie również przystanek autobusowy dla autobusów dalekobieżnych i trzykondygnacyjny podziemny parking dla samochodów i rowerów. Na drugim poziomie - 16,5 metra pod ziemią - znajdzie się stacja kolejowa z czterema peronami i ośmioma torami. Na poziomie "zero" będą główne wejścia do budynku dworca.
Wykonawcą inwestycji na zlecenie PKP PLK, PKP SA i miasta jest konsorcjum Torpol-Astaldi-PBDiM-Intercor, a jej koszt ma wynieść 1,75 mld zł brutto.