Krynica polubiła misski, wino i kabarety

Już nie tylko Jan Kiepura i narty, ale też Miss Polski i koncerty współczesnych gwiazd estrady mają przyciągać turystów.

Publikacja: 06.02.2015 12:54

Krynica zmienia wizerunek, bo chce przyciągnąć jeszcze więcej turystów

Krynica zmienia wizerunek, bo chce przyciągnąć jeszcze więcej turystów

Foto: Fotorzepa, Marian Zubrzycki

Najsłynniejsze uzdrowisko Małopolski ma nowy pomysł na promocję. Już prawie 50 lat organizuje festiwal imienia słynnego przedwojennego tenora, który tu miał swój jedyny dom w Polsce.

Teraz Krynica-Zdrój chce być kojarzona nie tylko z muzyką poważną, kuracjuszami i ośrodkiem narciarskim. Tej zimy przyciąga turystów także rozrywką. Przez sześć tygodni w odnowionej Pijalni Głównej odbywają się koncerty. Lista artystów jest długa: IRA, Kult, Mela Koteluk, Dżem, Happysad, Perfect, Coma, Lady Punk, Jamal, Sylwia Grzeszczak, Dawid Kwiatkowski, Kamil Bednarek.

Występują też kabareciarze: Piotr Bałtroczyk, Neo-Nówka, Kabaret Młodych Panów, Łowcy B., Ani Mru Mru.

Cykl imprez nazwany „Krynica źródłem kultury" ma zostać powtórzony latem.

– Brand Kiepury jest szalenie istotny, ale Krynica się zmienia. Wzmacniamy jej markę jako miejsca wyjątkowych wydarzeń kultury, także tej nowoczesnej – mówi burmistrz Dariusz Reśko. – Chcemy, żeby ludzie decydowali o wypoczynku tutaj zimą i latem właśnie z powodu tych wydarzeń, a przy okazji przyjeżdżali na narty, rower górski, no i po dobre powietrze.

Organizatorem imprez jest właściciel pijalni – Uzdrowisko Krynica-Żegiestów. Samorząd miejski – partnerem.

To tylko jeden z elementów budowania nowego wizerunku kurortu. W grudniu 2014 r. w Krynicy odbyły się wybory Miss Supranational, organizowane przez World Beauty Association z Panamy, świętowano 25-lecie Miss Polski. To setki nowych gości i miliony potencjalnych przed telewizorami.

– Szukam wydarzeń nietuzinkowych, budujących nowy wizerunek – mówi Dariusz Reśko. Chce, by konkurs Miss Polski zawitał do miasta przynajmniej na kilka lat.

– Zależy mi, by do Krynicy ściągać imprezy nie tylko okazjonalne. Miss Supranational jeździ po świecie, ale jest szansa na cykl Miss Polski – uważa burmistrz.

Wyjątkowość imprezie nadało miejsce, w którym się odbyła: na lodowisku. – Udowodniliśmy, że w hali lodowiska można zorganizować wszystko. Nawet kryniczanie nie dowierzali, że się uda – śmieje się burmistrz.

Dariusz Reśko negocjuje warunki współpracy z organizatorami konkursu. Problem stanowią koszty. W 2012 r. zaproponowano Krynicy półfinały Miss Polski, ale trzeba było wyłożyć 600 tys. zł – zwyciężyła wówczas kryniczanka Katarzyna Krzeszowska. Tegoroczną imprezę Krynica organizowała „po cenie promocyjnej": około 80 tys. zł.

– To było dla nas atrakcyjne wydarzenie promocyjne – ocenia Reśko. – Ta impreza to prestiż, oglądalność, a do tego świetnie się wpisuje w wizerunek eleganckiego kurortu. Jestem jednak uzależniony od finansów. Jeśli będę miał do wyboru jedno takie wydarzenie albo za tę samą kwotę kilka czy kilkanaście imprez przez cały rok, wybiorę drugą opcję. Nie ustaję w poszukiwaniach nowych wydarzeń. Miasto dzięki temu żyje, napędza swoją gospodarkę.

Pomysły są. W Krynicy organizowano już Międzynarodowy Festiwal Wina. W sierpniu ma się tu odbyć Puchar Świata w piłce nożnej... policjantów.

Najsłynniejsze uzdrowisko Małopolski ma nowy pomysł na promocję. Już prawie 50 lat organizuje festiwal imienia słynnego przedwojennego tenora, który tu miał swój jedyny dom w Polsce.

Teraz Krynica-Zdrój chce być kojarzona nie tylko z muzyką poważną, kuracjuszami i ośrodkiem narciarskim. Tej zimy przyciąga turystów także rozrywką. Przez sześć tygodni w odnowionej Pijalni Głównej odbywają się koncerty. Lista artystów jest długa: IRA, Kult, Mela Koteluk, Dżem, Happysad, Perfect, Coma, Lady Punk, Jamal, Sylwia Grzeszczak, Dawid Kwiatkowski, Kamil Bednarek.

Pozostało jeszcze 81% artykułu
Regiony
Dolny Śląsk zaprasza turystów. Szczególnie teraz
Regiony
Odważne decyzje w trudnych czasach
Materiał partnera
Kraków – stolica kultury i nowoczesna metropolia
Regiony
Gdynia Sailing Days już po raz 25.
Materiał partnera
Ciechanów idealny na city break