Na elektronicznym zaświadczeniu wystarczy elektroniczna pieczątka

Urzędy mają szybciej i łatwiej przygotowywać dokumenty potwierdzające stan faktyczny czy prawny, które są potrzebne np. przy przetargach.

Publikacja: 26.07.2019 17:07

Na elektronicznym zaświadczeniu wystarczy elektroniczna pieczątka

Foto: fot. AdobeStock

Urzędy publiczne mają wydawać zaświadczenie w formie dokumentu elektronicznego, jeżeli zażąda tego osoba ubiegająca się o zaświadczenie. W takim przypadku ma ono być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym, podpisem osobistym, a także kwalifikowaną pieczęcią elektroniczną. Użycie takiej pieczęci przewiduje skierowany 17 lipca do pierwszego czytania w Sejmie projekt zmiany kodeksu postępowania administracyjnego. Obecnie zgodnie z przepisem art. 217 § 4 k.p.a. zaświadczenie wydaje się w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym, jeżeli zażąda tego osoba ubiegająca się o zaświadczenie. Ponadto możliwe jest wydanie zaświadczenia w formie tradycyjnej (papierowej).

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Prawo w regionach
Będzie nowy podatek dla turystów? Chcą tego samorządy
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Prawo w regionach
Powódź odsłoniła zagmatwanie prawa w Polsce
Prawo w regionach
Powódź w Polsce. Trzeba zmienić prawo, by skrócić odbudowę po wielkiej wodzie?
Prawo w regionach
Wiatraki na lądzie z nowymi problemami
Materiał Promocyjny
Najszybszy internet domowy, ale także mobilny
Prawo w regionach
Jak sprawić, by imigranci stali się sąsiadami Polaków
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni