Na elektronicznym zaświadczeniu wystarczy elektroniczna pieczątka

Urzędy mają szybciej i łatwiej przygotowywać dokumenty potwierdzające stan faktyczny czy prawny, które są potrzebne np. przy przetargach.

Publikacja: 26.07.2019 17:07

Na elektronicznym zaświadczeniu wystarczy elektroniczna pieczątka

Foto: fot. AdobeStock

Urzędy publiczne mają wydawać zaświadczenie w formie dokumentu elektronicznego, jeżeli zażąda tego osoba ubiegająca się o zaświadczenie. W takim przypadku ma ono być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym, podpisem osobistym, a także kwalifikowaną pieczęcią elektroniczną. Użycie takiej pieczęci przewiduje skierowany 17 lipca do pierwszego czytania w Sejmie projekt zmiany kodeksu postępowania administracyjnego. Obecnie zgodnie z przepisem art. 217 § 4 k.p.a. zaświadczenie wydaje się w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym, jeżeli zażąda tego osoba ubiegająca się o zaświadczenie. Ponadto możliwe jest wydanie zaświadczenia w formie tradycyjnej (papierowej).

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Prawo w regionach
Do minister zdrowia trafił apel ws. równego dostępu do aptek
Prawo w regionach
Zagmatwane przepisy mogą paraliżować lokalną administrację
Prawo w regionach
Obrona cywilna, płace i segregacja śmieci po nowemu
Prawo w regionach
Apel o spójne prawo energetyczno-finansowe dla samorządów
Prawo w regionach
Lokalne władze nie narzekają na brak kłopotów