Trudniej będzie podrobić dowód i prawo jazdy

Dzięki odpowiedniemu rejestrowi łatwiej będzie potwierdzić autentyczność np. dokumentów, które trafiają na biurka urzędników.

Publikacja: 14.07.2019 18:46

Pracownicy urzędów muszą umieć ocenić autentyczność dowodu osobistego.

Pracownicy urzędów muszą umieć ocenić autentyczność dowodu osobistego.

Foto: AdobeStock

Właściwe zabezpieczenie dokumentów przed fałszerstwami i niezawodne metody weryfikacji ich autentyczności są ważne dla każdego obywatela. Fałszywe dokumenty stanowią problem również dla administracji publicznej czy samorządowej. Problem podrabianych dokumentów ma wyeliminować obowiązująca od 12 lipca Ustawa z 22 listopada 2018 r. o dokumentach publicznych (Dz.U. z 2019 r., poz. 53). Dokumenty publiczne podzielono na kategorie, w zależności od ich znaczenia dla bezpieczeństwa państwa oraz określono minimalne zabezpieczenia przed fałszerstwem. Do pierwszej kategorii zaliczono te najistotniejsze z punktu widzenia bezpieczeństwa państwa (np. dowód osobisty, paszport, dokumenty wydawane przez urzędy stanu cywilnego, niektóre dokumenty wydawane cudzoziemcom, tytuły wykonawcze wydawane przez sądy i referendarzy sądowych, dokumenty wynikające z czynności notarialnych, Kartę Polaka, prawo jazdy i dowód rejestracyjny, niektóre legitymacje służbowe, np. policjantów).

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Prawo w regionach
Spór o przepisy dotyczące zmiany granic sąsiadujących gmin
Prawo w regionach
Do minister zdrowia trafił apel ws. równego dostępu do aptek
Prawo w regionach
Zagmatwane przepisy mogą paraliżować lokalną administrację
Prawo w regionach
Obrona cywilna, płace i segregacja śmieci po nowemu
Prawo w regionach
Apel o spójne prawo energetyczno-finansowe dla samorządów
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku