Aktualizacja: 09.05.2025 10:41 Publikacja: 14.07.2019 18:46
Pracownicy urzędów muszą umieć ocenić autentyczność dowodu osobistego.
Foto: AdobeStock
Właściwe zabezpieczenie dokumentów przed fałszerstwami i niezawodne metody weryfikacji ich autentyczności są ważne dla każdego obywatela. Fałszywe dokumenty stanowią problem również dla administracji publicznej czy samorządowej. Problem podrabianych dokumentów ma wyeliminować obowiązująca od 12 lipca Ustawa z 22 listopada 2018 r. o dokumentach publicznych (Dz.U. z 2019 r., poz. 53). Dokumenty publiczne podzielono na kategorie, w zależności od ich znaczenia dla bezpieczeństwa państwa oraz określono minimalne zabezpieczenia przed fałszerstwem. Do pierwszej kategorii zaliczono te najistotniejsze z punktu widzenia bezpieczeństwa państwa (np. dowód osobisty, paszport, dokumenty wydawane przez urzędy stanu cywilnego, niektóre dokumenty wydawane cudzoziemcom, tytuły wykonawcze wydawane przez sądy i referendarzy sądowych, dokumenty wynikające z czynności notarialnych, Kartę Polaka, prawo jazdy i dowód rejestracyjny, niektóre legitymacje służbowe, np. policjantów).
Samorządy chcą zmian w przepisach o zmianie granic sąsiadujących gmin, ale nie ma zgody, jak one powinny wyglądać.
Koalicja „Na pomoc niesamodzielnym” przekazała dziś minister zdrowia Izabeli Leszczynie apel o zapewnienie równe...
Kolejne interpretacje prawa podatkowego, zagmatwanie stawek VAT, rosnąca sprawozdawczość – to bolączki administr...
Bez względu na to, jak zmienia się prawo dotyczące samorządów lokalnych, i tak najpoważniejszym problemem jest t...
By miasta mogły efektywnie tworzyć klastry i spółdzielnie energetyczne potrzebne są zmiany w prawie. Powinny sku...
Lenovo jest liderem rynku komputerów PC w Polsce. Motorola jest tu jednym z liderów rynku smartfonów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas