Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 28.08.2025 20:39 Publikacja: 05.10.2023 18:01
GDDKiA zapowiada, że dzięki inwestycjom z końcem 2024 r. podróż pomiędzy Warszawą i Krakowem zajmie niespełna 3 godziny
Foto: GDDKiA
W ubiegłym miesiącu oddano do ruchu blisko 19-kilometrowy odcinek z Moczydła przy granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego do węzła Miechów. W rezultacie włącznie z uruchomionym jesienią 2021 r. 13-kilometrowym odcinkiem Szczepanowice – Widoma, ta łącząca południe Polski z Wybrzeżem ekspresówka wydłużyła się na północ od Krakowa o 32 km.
Półmetek przekroczyło zaawansowanie robót drogowych na kolejnym odcinku – przeszło 5 kilometrach od Miechowa do Szczepanowic, które połączą oba ukończone wcześniej fragmenty trasy. Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), będzie gotowy w połowie przyszłego roku. To znacznie później niż zakładano, ale na przeszkodzie stanęły protesty w okolicach wsi Poradów i Parkoszowice.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Uczniowie i przedszkolaki na wakacjach, a w placówkach pełną parą idą remonty. Trwa nie tylko odnawianie ścian,...
Mieszkańcy Krakowa odetchnęli z ulgą: skończyły się roboty przy torowisku na ulicy Franciszkańskiej, które rozpo...
Kolejne opóźnienie w sprawie budowy metra w Krakowie. Już wiadomo, że kluczowy dla inwestycji dokument, czyli de...
Gdynia ma dostać kolejną szansę przyspieszenia rozwoju gospodarczego. Stanie się tak za sprawą budowy Drogi Czer...
Do języka potocznego przeszło nieco romantyczne powiedzenie o tym, by może jednak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.
W gigantycznej inwestycji kolejowej w Katowicach, wartej blisko 4 mld zł przebudowie tamtejszego węzła kolejoweg...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas