Aktualizacja: 23.04.2025 04:55 Publikacja: 05.10.2023 18:01
GDDKiA zapowiada, że dzięki inwestycjom z końcem 2024 r. podróż pomiędzy Warszawą i Krakowem zajmie niespełna 3 godziny
Foto: GDDKiA
W ubiegłym miesiącu oddano do ruchu blisko 19-kilometrowy odcinek z Moczydła przy granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego do węzła Miechów. W rezultacie włącznie z uruchomionym jesienią 2021 r. 13-kilometrowym odcinkiem Szczepanowice – Widoma, ta łącząca południe Polski z Wybrzeżem ekspresówka wydłużyła się na północ od Krakowa o 32 km.
Półmetek przekroczyło zaawansowanie robót drogowych na kolejnym odcinku – przeszło 5 kilometrach od Miechowa do Szczepanowic, które połączą oba ukończone wcześniej fragmenty trasy. Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), będzie gotowy w połowie przyszłego roku. To znacznie później niż zakładano, ale na przeszkodzie stanęły protesty w okolicach wsi Poradów i Parkoszowice.
Na początku II kwartału 2025 r. w projektowaniu lub w trakcie budowy było 105 odcinków szybkich tras o łącznej d...
Jesteśmy za biogazowniami, ale niekoniecznie w naszym sąsiedztwie. Społeczności lokalne często niechętnie, a naw...
W Poznaniu otwarto mosty Berdychowskie, które połączyły Chwaliszewo, Ostrów Tumski i Berdychowo. W Warszawie jes...
Duże miasta szykują się do kolejnego rozwojowego skoku w 2025 r. Pod warunkiem dostępności funduszy unijnych.
Ogłoszony pięć lat temu i wart 28 mld zł program budowy 100 obwodnic, przyniósł do tej pory wyjątkowo skromne ef...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas