Aktualizacja: 01.07.2025 05:41 Publikacja: 25.09.2023 08:14
Foto: Adobe Stock
Katowicka aglomeracja wycofuje się z planów wprowadzenia do miejskiej komunikacji autobusów na wodór. Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia (GZM) unieważniła przetarg na zakup wodorowego paliwa, rozpisany jeszcze w marcu tego roku. Postępowanie obejmujące dostawy blisko 1,5 tys. ton wodoru w ciągu pięciu lat z opcją zwiększenia dostaw zainteresowało tylko jednego dostawcę. Ofertę złożył Orlen, lecz cena okazała się zaporowa. Gdy GZM miał przeznaczyć na paliwo 133 mln zł, Orlen chciał prawie 25 mln zł więcej. W takiej sytuacji przedsięwzięcie stało się dla przewoźników nieopłacalne.
Nie tylko samochody o napędzie elektrycznym są do dyspozycji samorządowych urzędników. W niektórych miastach mog...
Rejestracje elektrycznych autobusów wreszcie zaczęły rosnąć: w maju pojawiło się 30 pojazdów, wobec 9 rok temu....
Krakowskie MPK podpisało umowę na dostawę 10 autobusów wodorowych. To pierwsze pojazdy z takim zasilaniem, które...
Chociaż tworzenie stref czystego transportu niesie ze sobą ogromne korzyści zdrowotne i klimatyczne, odbywa się...
Miała być pierwszą w kraju, ale „wyprzedziła” ją Strefa Czystego Transportu w stolicy. Strefa w Krakowie jednak...
W połowie czerwca kolej wprowadza korektę rozkładu jazdy mającą obowiązywać do końca sierpnia. Na części tras po...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas