Kraków finalizuje najważniejszą w ostatnich latach inwestycję w miejskiej infrastrukturze – wartą ponad 800 mln złotych budowę Trasy Łagiewnickiej. W sobotę 27 sierpnia będą mogli nią przejechać pierwsi kierowcy, dwa dni później ruszy wybudowana tam nowa linia tramwajowa.
3,5-kilometrowa Trasa Łagiewnicka to pierwsza część najszerszej, III Obwodnicy Krakowa, która w przyszłości zostanie domknięta dwoma kolejnymi etapami: budową Trasy Pychowickiej oraz Trasy Zwierzynieckiej. Główne roboty budowlane Trasy Łagiewnickiej zostały ukończone już w czerwcu, po czym do zrealizowania pozostały drobne prace wykończeniowe. Od soboty ruch drogowy pomiędzy dzielnicami południowej części Krakowa będzie zdecydowanie sprawniejszy.
Czytaj więcej
Krakowski Rynek bez dorożek? Niewyobrażalne – powie większość mieszkańców i turystów. Bo dorożki, jak Sukiennice i gołębie na Rynku, to symbol miasta.
Większa część trasy, ponad 2 km, biegnie tunelami. Najdłuższy - pomiędzy Sanktuarium Jana Pawła II a Sanktuarium Bożego Miłosierdzia - liczy 700 metrów. Na tunelami powstał teren rekreacyjny z zielenią, alejami spacerowymi, ścieżkami rowerowymi, placami zabaw, boiskami i skateparkiem.
Nowa inwestycja była wyczekiwana nie tylko przez zmotoryzowanych mieszkańców miasta. Ułatwi komunikację z licznymi biurami przy ul. Grota Roweckiego oraz uniwersyteckim kampusem, a jednocześnie odciąży skrzyżowania w ciągu ulic Zakopiańskiej, Brożka, Ronda Matecznego oraz Grota Roweckiego, Brożka i Kapelanki.