Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 28.08.2025 15:39 Publikacja: 08.04.2022 19:51
Władze Świnoujścia już sprzedają kursujące do miasta promy. Pod młotek pójdzie pięć jednostek: trzy karsibory oraz dwa bieliki
Foto: shutterstock
Powodem opóźnienia tej bardzo wyczekiwanej przez całe Pomorze Zachodnie inwestycji ma być wniosek wykonawcy o przesunięcie terminu zakończenia budowy z powodu pandemii, która skomplikowała harmonogram robót. Tymczasem choć jeszcze przez ponad rok do Świnoujścia będzie można dostać się tylko przeprawą promową, miasto postanowiło już wystawić promy na sprzedaż. Pod młotek pójdzie pięć jednostek: trzy karsibory oraz dwa bieliki. Po uruchomieniu tunelu dwa promy typu Bielik będą jeszcze pływać, ale już jako opcja dla pieszych oraz atrakcja dla turystów. Zostanie także jeden karsibór – „na wszelki wypadek”. – Chcę go zatrzymać, gdyby na przykład na kilka godzin tunel został wyłączony chociażby z racji przeglądu technicznego – mówi prezydent Świnoujścia Janusz Żmurkiewicz, cytowany przez „Głos Szczeciński”.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Uczniowie i przedszkolaki na wakacjach, a w placówkach pełną parą idą remonty. Trwa nie tylko odnawianie ścian,...
Mieszkańcy Krakowa odetchnęli z ulgą: skończyły się roboty przy torowisku na ulicy Franciszkańskiej, które rozpo...
Kolejne opóźnienie w sprawie budowy metra w Krakowie. Już wiadomo, że kluczowy dla inwestycji dokument, czyli de...
Gdynia ma dostać kolejną szansę przyspieszenia rozwoju gospodarczego. Stanie się tak za sprawą budowy Drogi Czer...
Do języka potocznego przeszło nieco romantyczne powiedzenie o tym, by może jednak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.
W gigantycznej inwestycji kolejowej w Katowicach, wartej blisko 4 mld zł przebudowie tamtejszego węzła kolejoweg...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas