Będą nowe miejsca pracy w Białymstoku

Docelowo do 250 osób zatrudni w mieście Transcom Worldwide Poland, prowadzący centra usług wspólnych.

Publikacja: 19.12.2016 23:00

Transcom zatrudnia w Białymstoku już ok. 200 osób.

Transcom zatrudnia w Białymstoku już ok. 200 osób.

Foto: materiały prasowe

Biura Transcom w Białymstoku działają od czerwcu 2016 r., w biurowcu Świętojańska Office Building. Firma ogłosiła właśnie, że rozszerzyła współpracę z jednym z wiodących banków w Polsce, dlatego do końca stycznia 2017 r. firma zatrudni w Białymstoku 22 specjalistów odpowiedzialnych za sprzedaż produktów finansowych.

Rekrutacja już się rozpoczęła, w grudniu białostocki oddział powiększy się o 11 nowych specjalistów, którzy będą pracować dla klienta z branży finansowej, a kolejna jedenastka wzmocni ten zespół w styczniu 2017 r.

– To dla nas duża satysfakcja, że jeden z czołowych banków w Polsce po raz kolejny docenił wysoki poziom świadczonych przez nas usług. Jest to także dowód na to, że jesteśmy mocni w obsłudze klientów z różnorodnych branż, w tym niezwykle wymagającej – finansowej – mówi Marek Szul, Country Manager Transcom Poland.

– Dzięki tej współpracy mogliśmy zrealizować nasze plany biznesowe. Gdy w czerwcu rozpoczynaliśmy działalność w Białymstoku, zakładaliśmy, że do końca tego roku zatrudnimy tutaj blisko 200 osób i biorąc pod uwagę trwającą rekrutację, ten plan zrealizujemy. To jednak nie koniec rozwoju Transcom w Białymstoku – planujemy stworzenie jeszcze kilkudziesięciu stanowisk – dodaje.

Obecnie zatrudnionych jest tutaj 186 pracowników odpowiedzialnych m.in. za obsługę podmiotów z branży telekomunikacyjnej. Docelowo Transcom zapowiada utworzenie w Białymstoku łącznie 250 miejsc pracy. Sytuacja na rynku pracy w województwie podlaskim dodatkowo dostarcza firmie argumentów do rozwoju w tym regionie.

– Białystok i cały region podlaski dzięki funkcjonującym tutaj uczelniom wyższym posiada ogromny potencjał zasobów ludzkich. Jednocześnie, dość wysoka, bo sięgająca 10 proc. stopa bezrobocia w województwie oraz wysoki, niemal 30 proc. udział ludzi młodych, pomiędzy 25 a 34 rokiem życia w ogólnej liczbie bezrobotnych, są dla nas kolejnymi argumentami do dynamicznego rozwoju biznesu w tym regionie – mówi Joanna Osińska, menedżer odpowiedzialny za zasoby ludzkie w Transcom Poland.

Z danych branżowej organizacji ABSL wynika, że w Białymstoku działa już 12 centrów usług wspólnych dla biznesu, z czego pięć to projekty firm zagranicznych .

To jedno z kół zamachowych zmian na ryku pracy. Firmy świadczą różnego typu usługi np. księgowe, informatyczne dla oddziałów koncernów z całego świata bądź klientów zewnętrznych.

Z perspektywy lokalnych rynków tego typu miejsca są doskonałym startem w pracy zawodowej dla absolwentów. – Wiele zatrudnia osoby bez żadnego doświadczenia, podstawą jest za to doskonała znajomość języków obcych – podaje przedstawiciel jednej z firm.

Branżowa organizacja ABSL podaje, że firmy sektora BPO w Białymstoku według danych z końca czerwca 2016 r. zatrudniały już niemal 1 tys. osób, większość zajmuje się obsługą informatyczną. Trzy największe centra pod względem zatrudnienia prowadzą firmy Intrum Justitia, Transition Technologies oraz CERI International. Z kolei najnowszymi inwestycjami w tym segmencie rynku były CERI International oraz Transcom.

– Działania zachęcające przedsiębiorców, by tworzyli jak najwięcej pracy dla białostoczan to nasz priorytet. Obecność w naszym mieście tak dużego przedstawiciela branży BPO to najlepszy dowód na to, że przynoszą one efekty – mówi Tadeusz Truskolaski, prezydent Białegostoku.

Miasta takie jak Białystok mogą zyskać na innym trendzie. Wiele firm zagranicznych rozpoczyna inwestycje w segmencie nowoczesnych usług na nowym rynku od stolicy czy innych ośrodków, które znają. Pierwsza inwestycja to większe ryzyko, za drugim razem znane są już realia i kultura biznesowa. Zyskują na tym miasta jak Białystok.

Biura Transcom w Białymstoku działają od czerwcu 2016 r., w biurowcu Świętojańska Office Building. Firma ogłosiła właśnie, że rozszerzyła współpracę z jednym z wiodących banków w Polsce, dlatego do końca stycznia 2017 r. firma zatrudni w Białymstoku 22 specjalistów odpowiedzialnych za sprzedaż produktów finansowych.

Rekrutacja już się rozpoczęła, w grudniu białostocki oddział powiększy się o 11 nowych specjalistów, którzy będą pracować dla klienta z branży finansowej, a kolejna jedenastka wzmocni ten zespół w styczniu 2017 r.

Pozostało 85% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Archiwum
Znaleźć sposób na nierówną walkę z korkami
Archiwum
W Kujawsko-Pomorskiem uczą się od gwiazd Doliny Krzemowej
Archiwum
O finansach samorządów na Europejskim Kongresie Samorządów
Archiwum
Pod hasłem #LubuskieChallenge – Łączy nas przyszłość
Archiwum
Nie można zapominać o ogrodach, bo dzięki nim żyje się lepiej
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?