Aktualizacja: 11.12.2024 05:04 Publikacja: 31.08.2017 21:00
Jeden z niewygodnych przejazdów w Nowej Soli ma zostać zastąpiony bezkolizyjnym tunelem pod torami.
Foto: google maps
Jeden, na ul. Wojska Polskiego, ma być dostępny dla ruchu kołowego, drugi jako przejście podziemne dla pieszych i rowerzystów przy ul. 1 Maja. – Nowa Sól przedzielona jest dosłownie na pół linią kolejową, co bardzo utrudnia funkcjonowanie. Przy większej częstotliwości kursowania pociągów i częstym zamykaniu przejazdu miasto się korkuje – opowiada Wadim Tyszkiewicz, prezydent Nowej Soli. Już dawno w mieście pojawiła się idea budowy tuneli pod liniami kolejowymi. – Pomysł jest stary, sprzed kilkudziesięciu lat, tylko jego realizacja była do tej pory raczej jedynie w sferze marzeń. Kilka lat temu PKP przeprowadzało analizę wprowadzenia na Odrzance, czyli linii kolejowej Szczecin–Katowice, projektu kolei dużych prędkości,co wiązało się z koniecznością przebudowania przejazdów na bezkolizyjne. Ale sprawa przepadła i zaczęliśmy powtórnie szukać sposobu na przebudowę naszych przejazdów – wspomina prezydent Tyszkiewicz.
Współpraca gmin, rozwój infrastruktury rowerowej oraz wykorzystanie kolei do obsługi komunikacyjnej aglomeracji to klucz do udrożenienia miast.
Osiągnęła spektakularny sukces w Dolinie Krzemowej. Jest założycielką i dyrektor generalną akceleratora biznesowego dla prowadzonych przez kobiety startujących firm technologicznych.
Jaka jest sytuacja finansowa polskich samorządów? Co mówi o kondycji JST najnowszy Ranking Finansowy Samorządu Terytorialnego?
Województwo Lubuskie rozpoczęło wielkie świętowanie 15-lecia obecności Polski w Unii Europejskiej.
Przez wciąż wysoki wskaźnik inflacji wydatki świąteczne Polaków rosną z roku na rok. Podczas gdy w 2022 roku było to średnio 1427 zł, to w 2023 roku przeciętny Polak wydał na święta już 1490 zł .
Paulina Czurak, właścicielka pracowni architektonicznej Ideograf, i Wojciech Witek, współwłaściciel Iliard Architecture & Management, o znaczeniu terenów zielonych w rozwoju miast.
Polska może zostać liderem infrastruktury rowerowej w Europie, ale potrzebuje strategii, specustawy rowerowej i lepszej współpracy administracji – to wnioski z debaty zorganizowanej przez Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego. „Rzeczpospolita” była partnerem wydarzenia.
Region organizuje szereg akcji pomocowych, również skierowanych do dzieci i młodzieży.
W regionie odbył się kongres poświęcony dostępności w turystyce społecznej. Ukazał się także album „Dolny Śląsk po królewsku” w wersji dostosowanej dla osób ze szczególnymi potrzebami.
Od przyszłego roku dla lokalnych władz wartość CIT wypracowana przez firmy działające na ich terenie będzie miała wpływ na samorządowe finanse – to efekt reformy, która zacznie obowiązywać od 2025 r.
Wszyscy byśmy chcieli, żeby ta wojna się skończyła. Tylko chcemy, żeby skończyła się sprawiedliwym pokojem. Z punktu widzenia Rzeszowa najważniejszy jest fakt utrzymania dalej bazy wojskowej NATO i obecności wojsk sojuszu w naszym regionie – mówi Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa.
Wydatki na oświatę pochłaniają coraz poważniejszą część budżetów samorządów. Finansowanie oświaty oraz powrót do odebranych kompetencji samorządowych to tematy do rozmów z rządem.
W Rankingu Samorządów 2024 zwyciężyły Dąbrowa Górnicza, Łeba i gmina Sulmierzyce. Czym się wyróżniły?
Gimnazjów nie przywrócimy. Ale obecny system małych szkół odpowiada potrzebom rodziców, a nie potrzebom uczniów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas