Jeden, na ul. Wojska Polskiego, ma być dostępny dla ruchu kołowego, drugi jako przejście podziemne dla pieszych i rowerzystów przy ul. 1 Maja. – Nowa Sól przedzielona jest dosłownie na pół linią kolejową, co bardzo utrudnia funkcjonowanie. Przy większej częstotliwości kursowania pociągów i częstym zamykaniu przejazdu miasto się korkuje – opowiada Wadim Tyszkiewicz, prezydent Nowej Soli. Już dawno w mieście pojawiła się idea budowy tuneli pod liniami kolejowymi. – Pomysł jest stary, sprzed kilkudziesięciu lat, tylko jego realizacja była do tej pory raczej jedynie w sferze marzeń. Kilka lat temu PKP przeprowadzało analizę wprowadzenia na Odrzance, czyli linii kolejowej Szczecin–Katowice, projektu kolei dużych prędkości,co wiązało się z koniecznością przebudowania przejazdów na bezkolizyjne. Ale sprawa przepadła i zaczęliśmy powtórnie szukać sposobu na przebudowę naszych przejazdów – wspomina prezydent Tyszkiewicz.