O miejskiej awarii poinformują za pomocą smartfona

Informacje o planowanych wyłączeniach sieci wodociągowej, awariach, ale też cennik usług czy dane o jakości wody w trójmiejskich kąpieliskach można znaleźć w uruchomionej właśnie aplikacji.

Publikacja: 10.07.2017 23:00

Dzięki aplikacji można będzie sprawdzić m.in. jakość wody w kąpieliskach

Dzięki aplikacji można będzie sprawdzić m.in. jakość wody w kąpieliskach

Foto: Fotolia

W lipcu uruchomiła ją firma Saur Neptun Gdańsk. – Dzięki niej nasi klienci na bieżąco będą informowani o naszych aktywnościach – mówi Magdalena Rusakiewicz, rzecznik prasowy spółki.

SNG ma kilka kanałów kontaktu z klientami, jak Biuro Obsługi Klienta, eBOK, infolinia, telefony alarmowe, Facebook czy Twitter. Jednak w lipcu firma postanowiła uruchomić kolejny: aplikację „SNG Twoje wodociągi”.

– Bardzo zależy nam na szybkich i skutecznych kontaktach z klientami, a dzięki stworzeniu specjalnej aplikacji na urządzenia mobilne będą oni mieli taką możliwość 24 godziny na dobę przez cały tydzień – tłumaczy Magdalena Rusakiewicz. W aplikacji użytkownicy znajdą takie działy, jak najważniejsze wydarzenia związane z SNG, występujące awarie, jakość wody, terminy i zakresy prac planowych, jakość wody w kąpieliskach (Eko-plaża), cennik usług czy możliwość zgłaszania awarii. Poza tym użytkownicy otrzymywać będą powiadomienia o pojawiających się nowych informacjach z zakresu aktualności, jakości wody w kąpieliskach, planowych wyłączeniach i awariach.

– Wszystkie informacje prezentowane w aplikacji pobierane są online z serwerów SNG, dzięki czemu użytkownik zawsze dysponuje najbardziej aktualną informacją – zapewnia przedstawicielka firmy.

Podkreśla, że dzięki integracji systemów informatycznych komunikaty o awariach wprowadzane przez dyspozytorów pogotowia publikowane są jednocześnie we wszystkich kanałach informacyjnych spółki: na stronie internetowej, w aplikacji mobilnej i systemie call center.

Użytkownicy mogą też (dla większości adresów Gdańska i Sopotu) otrzymać informację o twardości wody oraz o ujęciu, z którego ich mieszkanie jest zasilane.

Z kolei w przypadku informacji dotyczących kąpielisk użytkownik oprócz danych o jakości wody widzi punkty poboru na mapie. Aplikacja daje także użytkownikom możliwość zgłaszania awarii. Do zgłoszenia można dołączyć zdjęcie oraz zaznaczyć miejsce awarii na mapie (w przypadku włączonej geolokalizacji system wskazuje lokalizację, gdzie się znajdujemy, i podpowiada dane adresowe konieczne do uzupełnienia).

– Zgłoszenie trafia do Centrum Działań Operacyjnych, gdzie podejmowane są kolejne kroki w celu jej potwierdzenia i usunięcia – mówi przedstawicielka SNG.

Aplikacja jest adresowana do mieszkańców Gdańska i Sopotu, spółdzielni mieszkaniowych, zarządców wspólnot, rad dzielnic czy turystów zainteresowanych jakością wody w kąpieliskach. Aplikacja jest bezpłatna i pozbawiona reklam. Udostępniana jest na dwie najbardziej popularne platformy urządzeń mobilnych: iOS w AppStore oraz Android w Google Play.

Sopot nie ma na razie specjalnej aplikacji miejskiej, ale ma ją Gdynia. Została uruchomiona z początkiem lipca.

– Aplikacja Gdynia.pl to oficjalna miejska aplikacja prezentująca najnowsze informacje i wiadomości z życia miasta. Posiada rozbudowany kalendarz wydarzeń, dzięki któremu można planować spędzenie wolnego czasu – wylicza Maja Studzińska z gdyńskiego ratusza. Podkreśla, że apka dodatkowo wyświetla pasek ostrzegawczy, na którym pojawiać się będą wszelkie ostrzeżenia, zarówno pogodowe, jak i te związane ze stanem kąpielisk.

– Program posiada również dodatkowe ustawienia, takie jak możliwość otrzymywania powiadomień o nowych wpisach czy możliwość podzielenia się informacją na Facebooku lub Twitterze – wyjaśnia urzędniczka. Do tej pory korzystać z aplikacji mogły osoby posiadające system Android, w najbliższych dniach udostępniona zostanie wersja dla osób posiadających system operacyjny iOS. Od 1 do 4 lipca aplikacja została ściągnięta ponad 50 razy.

Gdynia ma też aplikacje dedykowane turystom oraz mieszkańcom, prezentujące bogatą ofertę kulturalną i turystyczną miasta – Gdynia City Guide oraz Gdynia i Północne Kaszuby.

masz pytanie, wyślij e-mail do autorki: j.blikowska@rp.pl

W lipcu uruchomiła ją firma Saur Neptun Gdańsk. – Dzięki niej nasi klienci na bieżąco będą informowani o naszych aktywnościach – mówi Magdalena Rusakiewicz, rzecznik prasowy spółki.

SNG ma kilka kanałów kontaktu z klientami, jak Biuro Obsługi Klienta, eBOK, infolinia, telefony alarmowe, Facebook czy Twitter. Jednak w lipcu firma postanowiła uruchomić kolejny: aplikację „SNG Twoje wodociągi”.

Pozostało 89% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Archiwum
Znaleźć sposób na nierówną walkę z korkami
Archiwum
W Kujawsko-Pomorskiem uczą się od gwiazd Doliny Krzemowej
Archiwum
O finansach samorządów na Europejskim Kongresie Samorządów
Archiwum
Pod hasłem #LubuskieChallenge – Łączy nas przyszłość
Archiwum
Nie można zapominać o ogrodach, bo dzięki nim żyje się lepiej
Materiał Promocyjny
CERT Orange Polska: internauci korzystają z naszej wiedzy