Aktualizacja: 11.11.2024 09:06 Publikacja: 05.07.2016 22:43
W Łódzkiem swoje huby ma już większość działających w Polsce firm kurierskich i logistycznych
Foto: materiały prasowe
Łódzkie jest idealną lokalizacją dla magazynów specjalizujących się w przeładunku krajowych i międzynarodowych przesyłek drobnicowych oraz paczek. Wynika to centralnego położenia Łodzi: do Szczecina jest 450 km, do Rzeszowa 320 km, do Gdańska 340 i do Wrocławia 225 km. .
Pod Łodzią znajduje się skrzyżowanie dwóch strategicznych europejskich autostrad A1 i A2 oraz kluczowe dla polskiej sieci drogowej węzły komunikacyjne, wzdłuż których rozlokowały się parki logistyczne. – W logistyce czas oznacza pieniądz, dlatego województwo łódzkie, jako centrum Polski, to optymalny czasowo i kosztowo punkt dystrybucyjny drobnicy, który daje możliwość dostaw tego samego bądź następnego dnia, niezależnie od adresu odbiorcy – zapewnia Bartłomiej Krawiecki, managing partner Panattoni Europe. Dodaje, że do niedawna rolę centrum krajowych i zagranicznych przeładunków drobnicy pełnił Poznań, który zaczął tracić swój prymat na rzecz regionu łódzkiego po Euro 2012.
Współpraca gmin, rozwój infrastruktury rowerowej oraz wykorzystanie kolei do obsługi komunikacyjnej aglomeracji to klucz do udrożenienia miast.
Eksperci od handlu wskazują, że coraz popularniejszy wśród konsumentów w Polsce staje się trend kupowania z odroczonymi płatnościami.
Osiągnęła spektakularny sukces w Dolinie Krzemowej. Jest założycielką i dyrektor generalną akceleratora biznesowego dla prowadzonych przez kobiety startujących firm technologicznych.
Jaka jest sytuacja finansowa polskich samorządów? Co mówi o kondycji JST najnowszy Ranking Finansowy Samorządu Terytorialnego?
Województwo Lubuskie rozpoczęło wielkie świętowanie 15-lecia obecności Polski w Unii Europejskiej.
Dane na temat przemieszczania się ludności, czy zagęszczenia mieszkańców, pomagają firmom i miastom podejmować odpowiednie decyzje.
Paulina Czurak, właścicielka pracowni architektonicznej Ideograf, i Wojciech Witek, współwłaściciel Iliard Architecture & Management, o znaczeniu terenów zielonych w rozwoju miast.
W 2023 roku w Polsce powstało prawie 400 tysięcy nowych firm, a rynek przedsiębiorstw liczy już blisko 2,5 miliona aktywnych biznesów. Jak właściciele firm ubezpieczają swój biznes w obliczu coraz większych wyzwań gospodarczych i klimatycznych
Po zauważalnym boomie na hulajnogi w latach 2021–2022 do łask wróciły miejskie rowery publiczne. Tylko w ciągu ostatniego roku ich liczba w Polsce wzrosła o niemal 29 proc., z poziomu 21 tys. w 2023 r. do niemal 28 tys. w br.
Górnośląsko- -Zagłębiowska Metropolia jako jedyna w Polsce zbudowała swój system miejskich wypożyczalni rowerów jako równoważny element transportu publicznego.
W Poznaniu jest ponad 400 kilometrów infrastruktury, po której mogą poruszać się rowerzyści.
Trwa realizacja największej inwestycji w obszarze zdrowia w historii samorządu województwa. Na placu budowy wmurowano kamień węgielny. Nowy szpital przyjmie pierwszych pacjentów w 2028 roku.
Rowerowe połączenie Berlina ze Szczecinem, a następnie z Kołobrzegiem stanie się kompletnym szlakiem i nowym produktem turystycznym w regionie.
Trzykrotne zwycięstwo Białej Podlaskiej w rowerowym wyścigu o tytuł Rowerowej Stolicy Polski to fenomen. Maluchy ze żłobków, uczniowie, seniorzy, grupy powstałe w instytucjach i zakładach pracy – w czerwcu już po raz trzeci rowerowa społeczność miasta wykręciła rekord: tym razem to 1 mln 441 tys km!
Województwo małopolskie to niekwestionowany lider turystyki rowerowej w Polsce i pionier w budowie ścieżek rowerowych na wałach rzek.
Samorządy odegrają kluczową rolę we wdrażaniu strategii migracyjnej – mówi Marta Majewska, burmistrz Hrubieszowa.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas