Rusza miejska komunikacja na prąd

W Szczecinie testowano autobusy elektryczne. Taki pojazd jeździł też po Szczecinku.

Publikacja: 17.12.2015 17:46

Koszt zakupu autobusu elektrycznego to 1,6–2  mln zł

Koszt zakupu autobusu elektrycznego to 1,6–2 mln zł

Foto: materiały prasowe

Do 14 grudnia testowano autobus elektryczny firmy Solaris w Szczecinku. – Koszty jego eksploatacji są średnio o dwie trzecią niższe niż autobusów na tradycyjne paliwo. Prowadzimy rozmowy także z innymi producentami pojazdów elektrycznych w sprawie możliwości przeprowadzenia testów. Jest to związane z zamiarem wymiany w przyszłości części najstarszego taboru na nowy, właśnie elektryczny – mówi Tomasz Merk, dyrektor komunikacji miejskiej w Szczecinku. Podkreśla, że firma planuje zakup dziesięciu autobusów, co pozwoli jej na pokrycie około 60 proc. realizowanych przez KM Szczecinek podróży. Liczy, że dostanie dofinansowanie na ich zakup. Koszt jednego autobusu to 1,5–1,6 mln zł. Dyrektor zdradza, że wymiana taboru ma z jednej strony poprawić mobilność mieszkańców Szczecinka, a z drugiej musi uwzględniać aspekty ekonomiczne przedsięwzięcia.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Archiwum
Znaleźć sposób na nierówną walkę z korkami
Archiwum
W Kujawsko-Pomorskiem uczą się od gwiazd Doliny Krzemowej
Archiwum
O finansach samorządów na Europejskim Kongresie Samorządów
Archiwum
Pod hasłem #LubuskieChallenge – Łączy nas przyszłość
Archiwum
Nie można zapominać o ogrodach, bo dzięki nim żyje się lepiej
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10