Tunel pod Świną został udostępniony dla ruchu samochodowego w pierwszy weekend lipca. Dzięki niemu dwie największe wyspy na których położone jest to miasto – Wolin i Uznam – zyskały połączenie lądowe. Wcześniej jedyną formą komunikacji między nimi (a tym samym jedynym połączeniem wyspy Uznam z resztą Polski), były dwie nitki przeprawy promowej.
Przed rozpoczęciem inwestycji autorzy projektu uzasadniali: „Taka sytuacja stwarza duże niedogodności dla mieszkańców, turystów i przedsiębiorców działających na świnoujskim rynku. Długie kolejki, zwłaszcza w sezonie letnim działają odstraszająco i wpływają negatywnie na wizerunek miasta. Ponadto, w przypadku niesprzyjających warunków pogodowych zdarza się, że Świnoujście jest odcięte od reszty kraju, co zagraża bezpieczeństwu miasta.”
Przedsiębiorcy turystyczni z Pomorza Zachodniego liczą na większe zyski
Przedsiębiorcy działający na Pomorzu Zachodnim od dłuższego już czasu liczyli na to, że otwarcie tunelu zwiększy ruch turystyczny w regionie. A to może przełożyć się na ich większe zyski.
– Usprawnienie komunikacji w regionie wpłynie pozytywnie na obłożenie obiektów i na strukturę cen. Przykładowo, naszymi głównymi gośćmi są mieszkańcy Polski zachodniej i Niemiec, mamy przyjemność przyjmować także rodziny z Czech i Skandynawii. Taka struktura klienta, udostępniona oferta oraz renoma Międzyzdrojów pozwalają corocznie zwiększać przychody – mówi Krzysztof Kraskowski, dyrektor Bel Mare & Aqua Resort w Międzyzdrojach. Obiekt oferuje ponad 1000 apartamentów i pokoi hotelowych.
Czytaj więcej
Świnoujście straci miliony, a turyści dostęp do najważniejszych zabytków miasta, po zamknięciu przez rząd drogi w sąsiedztwie terminala LNG. Powodem ma być zagrożenie terrorystyczne. Mieszkańcy są wściekli.